Mijn
Serie
Inloggen

Inloggen

E-mailadres / gebruikersnaam en / of wachtwoord zijn niet correct.

Slecht nieuws voor de Lumière-fans

Het e-mailbericht kopt het volgende: 'Belangrijk: slecht én goed nieuws'.
In een e-mail heeft Lumière laten weten dat ze niet verder zullen gaan met MyLum. De concurrentie van andere streamingsdiensten blijkt te groot te zijn. De vraag die rond zingt bij verschillende (social) media is; zal dit de eerste en laatste zijn of zullen er meer streamingsdiensten de pijp aan Maarten gaan geven. De concurrentie van de grote steamers is moordend en kunnen de kleinere daar wel tegen op?

Hieronder de e-mail die Lumière naar alle fans van de streamer heeft gestuurd.

Dag Lumière-fan,

Wij hebben een moeilijke beslissing moeten nemen. In een wereld met all-you-can-eat streamingabonnementen wilden we met myLum een alternatief bieden, ‘betaal alleen voor wat je kijkt’. Ondanks enthousiaste gebruikers zoals u en al onze inspanningen, moeten we echter inzien dat myLum geen partij is voor de grote platformen. Voor een kleine, lokale speler met een eigenzinnig aanbod van Europese series en films blijkt geen plaats te zijn in de streamingmarkt. MyLum kan helaas in de huidige vorm niet verdergaan.

Slecht nieuws: myLum stopt
Op 15 juni 2024 stopt de verkoop van films en series op myLum. Tot dan kan u nog steeds films en series aankopen en zo uw collectie uitbreiden. Betalen kan met uw openstaand kijktegoed, een vouchercode of de gekende betaalmiddelen.

Goed nieuws: myLum gaat door, alleen voor u
Al uw aangekochte titels blijven beschikbaar voor streaming – ook na 15 juni – onder uw profiel in ‘Mijn collectie’, via de website of de app.
Na 15 juni kan u dus niets meer kopen, maar u kan uw aankopen wél blijven bekijken en herbekijken op de manier die u gewoon bent.

Meer goed nieuws: grote uitverkoop
Dit is hét moment om uw collectie van Europees topdrama aan te vullen want we organiseren een uitverkoop met grote kortingen! Check de aanbiedingen op myLum. Koop nu en kijk later.

Wij blijven nieuws brengen
Wij richten onze inspanningen op andere manieren om de beste films en series tot bij u te brengen. Ook na 15 juni houden wij u op de hoogte van de titels die Lumière uitbrengt en waar u ze kan bekijken. Een nieuwsbrief en vernieuwde website zullen u de weg wijzen in het televisielandschap.

Dankuwel

Bedankt voor het vertrouwen. Bedankt om ons enthousiasme rond Europees topdrama te delen en ons daarin te steunen.
Wij blijven u nieuwe series en films aanbieden via andere platformen en zenders. Snuister nu nog eens door de myLum-catalogus, vul uw collectie aan dankzij de stevige kortingen en blijf die vooral kijken op myLum!

Met vriendelijke groeten,

Benny Salaets,
CEO Lumière Groep
Leuk?
Bekijk stemmen

Reacties (4)

Inter
Inter do 2 mei, 15:05
Heel erg jammer, maar zeer begrijpelijk.
BlackBiker
BlackBiker do 2 mei, 15:21
De kleintjes hebben het moeilijk op de overspannen streaming markt. Voor dit soort niche streamers is het lastig om voldoende betalend publiek te vinden. Zo ben ik nog lid geweest van Horrify, een streamer gericht op horror. Maar ook die kon helaas niet overleven...
JanWillemK
JanWillemK vr 3 mei, 11:29
Slecht nieuws: myLum stopt waarbij je geen nieuwe aankopen meer kunnen doen vanaf 15 juni.
Goed nieuws: myLum gaat door na 14 juni. Daarbij geven ze aan dat je wel eerdere aankopen kan blijven kijken én dat ze alles in de aanbieding doen om je nog even snel meer dingen te laten kopen.

En dan lees ik vervolgens dit op hun website:
"Alles wat je bestelt, zetten we voor jou in je COLLECTIE. Je houdt voor onbepaalde tijd toegang tot je collectie en kan kijken waar en wanneer je maar wilt..."
"Onbepaalde tijd" ja... Ik vertrouw dit zaakje niet. Zij kunnen op die manier over een paar maanden alsnog de stekker eruit trekken en dan ben je dus je aankopen, die je nu nog tot 14 juni kan doen, kwijt.
Niets is permanent. Je betaalt voor de licensie om te videos te kijken, niet voor het daadwerkelijk kopen van een product. Aangezien de content ergens in de cloud word opgeslagen kan je dat ook zo weer kwijt zijn als zij beslissen om volledig te stoppen. De enige manier waarop je echt iets koopt is door fysieke DVD's te kopen.

Zij kunnen niet garanderen dat je collectie altijd beschikbaar zal blijven want ze krijgen immers na 15 juni geen inkomsten meer binnen dus hoe gaan ze die servers betalen waar al die content op staat?

Ik zou hier lekker van weg blijven en zeker geen nieuwe titels meer kopen als je dat al had gedaan.
BlackBiker
BlackBiker vr 3 mei, 17:29
Toen ik het las dacht ik dat ook al. Er lijkt geen enkele garantie te zijn dat je wat je hebt gekocht ook daadwerkelijk kan houden. Ik zou het dan maar opnemen of downloaden of zo, als dat überhaupt kan. Want de cloud is heel betrouwbaar, tenzij er niet voor betaald wordt om het in de lucht te houden.
Log in om een reactie achter te laten