5.5
Vienna van der Beek geeft "90210 - Seizoen 4 (DVD)" een 5.5.
Geschreven door Vienna van der Beek op 21 juli 2016.
0
0

90210 - Seizoen 4 (DVD)

Hoe begin je met 90210 te omschrijven? Nou, ik dacht eerst dat ik naar een of andere realityshow aan het kijken was. Ik hou van tienerseries waar teveel drama in zit, het zijn zelfs mijn favoriete series. Alleen 90210 is een kleine uitzondering voor mij. Na de eerste paar seizoenen drie jaar geleden gezien te hebben, besloot ik om seizoen 4 ook maar een kans te geven. Iets waar ik een beetje spijt van heb.

Seizoen 4 begint na de zomervakantie. De tieners zijn van de middelbare school af en de meeste gaan nu naar de universiteit. Liam besloot aan het einde van het derde seizoen dat hij toch niet naar de universiteit wilde gaan met Annie. Ze maakten het uit, maar Annie zei wel dat ze op hem zou wachten.

Door omstandigheden heeft Annie geen geld om naar de universiteit te gaan. Als iemand voorstelt dat ze misschien een prostituee kan worden, vindt ze het eerst vies, maar daarna doet ze het toch. Dixon probeert het te maken in de muziekwereld, raakt verslaafd aan de drugs en verliefd op Adrianna. Ze krijgen een relatie, maar het gaat ook weer snel uit. In de seizoensfinale hebben Dixon en Navid het over de relatie tussen Adrianna en Dixon, waar Dixon nog steeds niet over heen is. Lang kunnen ze het er niet over hebben, want Dixon komt weer eens in de problemen.

In de eerste aflevering wordt duidelijk wat er gebeurd is met Max en Naomi, en ze maken het uit. Naomi is hartstikke verdrietig, maar gelukkig komt het weer goed tussen de twee. Alleen is dat niet voor lang. Max realiseert zich dat Naomi gevoelens heeft voor Austin, Dixon’s kamergenootje, hierdoor maakt hij het weer uit. Max en Naomi zijn allebei verloofd met twee anderen. Naomi zet de verloving al snel stop, nadat ze zich realiseert dat haar verloofde alleen met haar wil trouwen omdat hij geld nodig heeft. Max gaat later in het seizoen ‘’trouwen’’, maar Naomi houdt hem tegen.

Silver is ontzettend bang dat ze kanker krijgt en komt erachter dat als ze een kind wil, ze het zo snel mogelijk moet proberen, anders is er een grote kans dat het nooit meer lukt. Ze wil een kind en probeert te kiezen tussen Liam en Navid, maar uiteindelijk maakt ze een heel opvallende andere keuze.

Ivy en Raj zijn gelukkig getrouwd, maar natuurlijk kan dit niet al te lang duren. Ze gaan uit elkaar, omdat Raj niet wilt dat Ivy hem zo ziek ziet. Net als ze weer even samen zijn, word het voor de laatste keer verpest tussen de twee, voor altijd.

De logica in deze serie is nergens te vinden en het is niet eens een fantasie-serie. Het enige dat de serie staande houdt is dat er om de twee minuten wel weer een nieuw probleem is. Het zijn zeker niet de karakters of de humor die er goed aan zijn. Het is niet dat de acteurs slecht zijn, dat helemaal niet. De karakters en het verhaal zijn gewoon verschrikkelijk. Je gaat nergens een serie vinden waar de karakters zo cliché zijn als in 90210. Je hebt de prinses die valt voor een nerd, de populaire jongen die ook lief blijkt te kunnen zijn en natuurlijk ook nog de "good girl, gone bad".

90210 is voor mij een typische serie waarmee je niet kan stoppen met kijken. Niet omdat het zo goed is, maar gewoon zodat je er alles van gezien hebt en het dus ook nooit meer hoeft te zien. Ik snap dat mijn 13-jarige ik deze serie iets vond, maar na die drie jaar toch iets opgegroeid te zijn, vind ik dit een verschrikkelijke serie, eentje die ik nooit meer ga kijken.

Ik geef deze serie een zielige 5.5, omdat er waarschijnlijk nog slechtere series op tv zijn geweest.
Volg 90210
We All Fall Down