Alex - Seizoen 2 (DVD)
9
Sandra Hutchison geeft Alex - Seizoen 2 (DVD) een 9.

Alex - Seizoen 2 (DVD)

In het eerste krachtige seizoen van de Zweedse misdaadserie Alex (2017) was politieagent Alex Lento (Dragomir Mrsic, Edge of Tomorrow) verslaafd aan drugs. Hij neemt het niet zo nauw met de wetgeving. Alle corrupte mogelijkheden om op een gemakkelijke manier aan extra geld te komen zijn voor hem te aantrekkelijk. Wanneer het echt de verkeerde kant op dreigt te gaan en hij zijn partner verliest, krijgt hij spijt, maar dan blijkt het voor Alex onmogelijk om de onderwereld volledig achter zich te laten en brengt hij zichzelf maar ook zijn gezin in grote problemen. Het tweede seizoen sluit naadloos aan bij de eerste reeks. Om de verhaallijn goed te kunnen volgen raad ik aan, mocht je dat nog niet gedaan hebben, om echt eerst het eerste seizoen te bekijken.

In het tweede seizoen moet Alex op de blaren zitten. Hij gaat voor een langdurige periode achter de tralies. Hij is een corrupte agent die de misdaad achter zich probeert te laten, hij krijgt het dan ook niet makkelijk. Zowel de criminelen als de politie laten hem niet met rust, iedereen lijkt wat van hem te willen. Er wordt aan weerskanten aan hem getrokken. Tot overmaat van ramp loopt hij Haze (leider van het grootste criminele netwerk van Göteborg) tegen het lijf. Dat komt zijn partner Frida Kanto (Rakel Wärmländer, Sommaren med släkten) goed uit. Zij wil dat Alex zich aansluit bij Haze’s bende zodat ze deze eindelijk eens kunnen oppakken. In ruil voor zijn inzet maakt Alex dan kans op een vervroegde vrijlating. Zijn zoon Simon (Maximilian) heeft het ondertussen ook niet gemakkelijk en dreigt, net als zijn vader, het foute pad op te gaan.

[image-98995]

Een leuke wetenswaardigheid is dat de pakkende rol van zijn zoon Simon gespeeld wordt door Dragomir Mrsic, een van de twee echte zoons van Maximilian. Voor hem is dit zijn acteerdebuut en met succes. Maximilian weet de kijker te overtuigen. Ook Dragomir Mrsic speelt weer de sterren van de hemel. Net als de eerste reeks maakt ook dit tweede seizoen mijn verwachtingen waar. Iedere aflevering is weer erg goed. Met name door het ruw overkomende randje waar ik erg van hou, is deze politieserie wat mij betreft een aanrader. De personages komen, in tegenstelling tot veel Amerikaanse series, menselijker over. Emoties worden krachtig in beeld gezet, waardoor woorden vaak overbodig zijn. Het resultaat is een realistisch verhaal. De makers weten ook de spanningsboog van het begin tot aan de allerlaatste aflevering vast te houden. Bovendien eindigt elke aflevering met een spannende cliffhanger, waardoor je wel door moet kijken. Het geheel overtreft wat mij betreft zelfs de eerste reeks. Het verhaal is krachtig, de makers nemen je mee in een achtbaan vol emoties, corruptie en spannende scènes.

Het einde van dit geslaagde tweede seizoen biedt genoeg ruimte voor het derde seizoen. De volledige serie is tot dus ver dan ook een aanrader voor alle liefhebbers van crime-series.

Over de auter, Sandra Hutchison

Sandra Hutchison
Sandra Hutchison (1971) was zodra ze haar eerste serie had gezien verkocht. Nu werkt ze dagelijks aan haar verslaving en kijkt ze bijna alles wat los en vast zit. Ze geeft de voorkeur aan spanning, fictie, humor en romantiek. Naast het kijken van series is ze ook een groot film- en leesfanaat. Een aantal jaren geleden begonnen om boeken niet alleen te lezen, maar ook haar eerlijke mening hierover te geven. Nu schrijft ze wekelijks recensies over boeken, films en series die ze graag en met veel enthousiasme deelt met jou.
Bekijk profiel van Sandra Hutchison