4.5
Helgoned geeft "Another Life (2019) - Seizoen 1" een 4.5.
Geschreven door Helgoned op 31 juli 2019.
2
2

Another Life (2019) - Seizoen 1

Alle afleveringen van de sciencefiction serie Another Life (2019) kregen op 25 juli 2019 hun première op Netflix. Astronaute Niko Breckinridge (Katee Sackhoff, Battlestar Galactica) neemt in het jaar 2199 afscheid van haar man, wetenschapper Erik Wallace (Justin Chatwin, American Gothic), en hun dochter Jana (Lina Renna) om met een grote bemanning op zoek te gaan naar de oorsprong van een groot ruimteschip dat geland is op aarde. Dat buitenaards ruimteschip is kolossaal en er is moeilijk contact mee te maken. Wetenschapper Wallace staat voor een raadsel, terwijl de media op jacht zijn naar meer informatie. Daarbij is vooral vlogster Harper Glass (Selma Blair, Anger Management) bijzonder vasthoudend en deinst niet terug voor vergaande tactieken om haar volgers een primeur te kunnen bezorgen.

Another Life (2019)

Salvare, het aardse ruimteschip met de bemanning in hyperslaap, is ondertussen in hoge snelheid op zoek naar de moederplaneet van de buitenaardse bezoekers. Op weg naar hun bestemming komt de bemanning in aanraking met verschillende gevaren. Dat zijn gevaren binnen en buiten het team. Binnen het team is er spanning tussen Niko en Ian Yerxa (Tyler Hoechlin, Teen Wolf) die beiden om het leiderschap vechten. Sasha Harrison (Jake Abel, Supernatural) is de zoon van de minister van defensie, maar loopt verder vooral in de weg en lijkt verder van weinig waarde bij de missie. Daarnaast zijn er bonte figuren als vliegenier Cas Isakovic (Elizabeth Ludlow, The Walking Dead) en de piepjonge ingenieur August (Blu Hunt, The Originals). En er is ook kunstmatige intelligentie aan boord, in de vorm van William (Samuel Anderson, Trollied), die als hologram gemakkelijk iedereen aan boord kan ondersteunen.

Another Life (2019)

Het was een vreemde trip om de tien afleveringen van Another Life (2019) in een paar dagen uit te zien. De serie gaat op en neer, en maakt continue vreemde wendingen. Er zijn afleveringen die interessant starten en als een kaartenhuis ineenstorten en afleveringen die slecht starten en dan toch nog een leuke plotwending kennen. De derde aflevering Nervous Breakdown start vaag en kent een aantal griezelige scènes om vervolgens te eindigen in een anticlimax. De vierde aflevering Guilt Trip is ook een mooi voorbeeld. Niko Breckinridge blijft in die aflevering hangen in haar hyperslaap en heeft nachtmerries die niet eindigen. De start is enerverend en boeiend, maar zakt daarna in het tweede deel van die aflevering diep weg in vergezochte theorieën om te eindigen in grote verwarring.

De serie Another Life doet denken aan heel veel films en televisieseries.

De serie Another Life (2019) doet denken aan heel veel films en televisieseries. Er wordt gebruik gemaakt van de horror uit de Alien films, de mysterie uit The Astronaut’s Wife en Red Planet en ideeën uit Contact en Sphere. Maar er wordt ook geleend uit recente series Star Trek: Discovery en Lost in Space. De makers blijven in alle tien afleveringen constant twijfelen over de richting van het verhaal. De acteurs doen hun stinkende best, maar de scripts zijn niet goed genoeg en vaak inconsistent. Katee Sackhoff is een goede actrice die heel wat in haar mars heeft, maar zij kan de serie helaas niet dragen. De serie is uiteindelijk een vreemde ervaring: zoveel interessante ideeën, prima acteurs en een goed budget, maar het eindresultaat is helaas zeer teleurstellend.
Volg Another Life (2019)
D-Day
D-Day