9.5
anonymous geeft "Army Wives - Seizoen 1" een 9.5.
Geschreven door anonymous op 12 Maart 2014.
0
0

Army Wives - Seizoen 1

Altijd als ik me bedenk dat er geen nieuwe afleveringen van Army Wives zullen komen, pink ik weer triest een traantje weg. Army Wives is voor mij absoluut de beste serie ooit. Army Wives gaat over vier vrouwen en een man die allemaal een partner in het leger hebben.

Degene die nieuw is op de basis, Fort Marshall, is Roxy LeBlanc (Sally Pressman, My Best Friend’s Girl). Ze is nog maar net getrouwd met Trevor LeBlanc (Drew Fuller, Charmed), die ze pas een paar dagen kent. Roxy komt in eerste instantie over als een beetje dommige vrouw maar ze heeft haar hart op de juiste plek. Veel van de legervrouwen kijken haar in het begin van haar tijd op Fort Marshall minachtend aan.

Terwijl Roxy zo haar best doet om aardig gevonden te worden, loopt ze ook in zeven sloten tegelijkertijd. Ze zegt de verkeerde dingen, doet de verkeerde dingen, is onhandig en morst tijdens een belangrijk diner rode wijn over zichzelf heen. Ze wil haar jurk in het damestoilet uitwassen, Roxy kent absoluut geen gene en durft haar doordrenkte jurk, zonder blikken of blozen, zo uit te trekken. Ondertussen staan de dames, Denise Sherwood (Catherine Bell, The Good Witch), Claudia Joy Holden (Kim Delaney, NYPD Blue) en Pamela Moran (Brigid Brannagh, A Crush on You) in hetzelfde damestoilet. Er ontstaat een vrij gespannen sfeer en tenenkrommend keek ik op de bank toe hoe Roxy ongemakkelijk in haar string en bh haar jurkje aan het uitwassen is. Roxy maakte op deze manier niet echt een goede indruk. Maar wanneer puntje bij paaltje komt laat ze zien wat ze waard is en helpt ze de zwangere Pamela met bevallen, dit doet ze samen met Denise, Claudia Joy en Roland Burton (Sterlink K. Brown, Stay) en zo ontstaat het begin van een hechte vriendschap.

Army Wives is een aangrijpende serie. Het laat op een realistische manier zien hoe het leven van partners van soldaten eruit ziet. De vrienden steunen elkaar door dik en door dun. Als iemand slecht nieuws heeft ontvangen over zijn of haar partner, staan de vrienden meteen op de stoep om elkaar door een moeilijke tijd heen te helpen. Maar ook zijn de vrienden er voor elkaar om gezellige theekransjes te houden en de nieuwste roddels uit te wisselen.

Degene die ik in de serie absoluut bewonder is kolonel Joan Burton (Wendy Davis, Mother Ghost), getrouwd met Roland. Als vrouwelijke kolonel moet ze zich tegenover de (mannelijke) soldaten al bewijzen, maar als Afro Amerikaanse vrouw, lijkt die druk nog hoger te zijn. Joan durft moeilijke beslissingen te nemen, die haar niet in de koude kleren gaan zitten. Ze lijkt altijd zo sterk, maar ondertussen heeft zij ook een zachte kant en heeft ze er moeite mee om gebeurtenissen in de oorlog te verwerken. Ik vind het goed om te zien dat de serie laat zien hoe soldaten de oorlog moeten verwerken en met welke moeilijkheden ze komen te zitten. Als kijker opent dit je ogen over het echte legerleven.

Daarnaast is het acteerwerk in de serie geweldig. Je kan de chemie tussen de acteurs en actrices voelen. Je huilt met iedereen mee, je lacht met ze mee en als zij zich zorgen maken, maak jij je zorgen. Alhoewel de serie om het leger draait, zijn de legervrouwen ook maar gewone wezens. Zo moeten zij net als alle andere ‘gewone’ vrouwen omgaan met puberende tieners, geldzorgen, liefdes, affaires en hun sociale leven.

Alhoewel de serie heel dramatisch klinkt, zitten er uiteraard ook genoeg luchtige scènes in. Zo zijn Roxy en Pamela beiden niet op hun mondje gevallen en durven ze meteen te zeggen wat er in hen opkomt (in sommige gevallen is uitflappen een beter woord). In tegenstelling tot Roxy en Pamela zijn Denise en Claudia Joy iets minder spontaan en denken zij vaak net iets beter over acties na dan de extraverte Roxy en Pamela. Roland is als psycholoog altijd degene die wijs en zachtaardig is.

Desondanks dat ik met heel mijn hart van deze serie houd, moet ik toegeven dat het niet meteen liefde op het eerste gezicht was voor mij. Het duurde voor mij zeker drie afleveringen voordat ik doorhad hoe geweldig deze serie is. Ik denk dat dat komt doordat vriendschap in deze serie absoluut centraal staat en deze vriendschap pas later in de serie ontstaat. Army Wives is één van de weinige series die je zo meesleept in een verhaal.
Volg Army Wives
All or Nothing
All or Nothing