Arrow - Seizoen 7 (dvd)
8
Frederika Reihs geeft Arrow - Seizoen 7 (dvd) een 8.

Arrow - Seizoen 7 (dvd)

Dit zevende seizoen begint met Oliver in de gevangenis. Waar hij in seizoen zes zijn verantwoordelijkheid heeft genomen voor zijn daden, moet hij in dit nieuwe seizoen zien te overleven in de gevangenis tussen alle slechteriken die hij mee heeft helpen opsluiten. Hij is ontmaskerd als The Green Arrow, iedereen weet dat Oliver Queen de beruchte wreker is. Niet alleen hij, maar ook zijn familie loopt gevaar. Hoe kan hij zijn familie blijven beschermen terwijl hij achter tralies zit, vechtend om zelf overeind te blijven? Lukt het hem om terug te komen bij zijn familie en hen te beschermen?

Een enkele omgeving, waarin goed en fout door elkaar rondloopt, maar waar niet per se de goede aan de juiste kant staan.

In dit seizoen zien we wat minder The Green Arrow en wat meer Oliver Queen, de man achter het masker. Iemand die altijd heeft gevochten voor rechtvaardigheid, maar er nu alles aan moet doen om het vertrouwen van de stad terug te winnen. In zijn geval betekent dit dat hij zich vooral rustig moet houden, niet de held uit moet hangen en tegen zijn instincten in moet gaan. Een verrassend duistere maar spannende verandering in het verhaal. Een enkele omgeving, waarin goed en fout door elkaar rondloopt, maar waar niet per se de goeden aan de juiste kant staan.

Arrow
© The CW

Hoewel dit seizoen vooral vele sterke punten heeft - oude bekenden die terugkomen, nieuwe helden die ze mogen verwelkomen, en een openheid waardoor de helden ineens vanaf een andere kant worden belicht - zijn er ook wat minpunten. Ik ben zelf op zich wel fan van de Arrowverse, maar in dit seizoen sloegen ze de plank mis betreffende Elseworlds. Misschien paste deze crossover perfect bij de andere twee series, in dit seizoen viel deze aflevering vanuit het niets. Het paste totaal niet in het verhaal, het had nergens mee te maken, en toen we uit deze crossover kwamen, was het alsof er niets was gebeurd.

Dat is erg jammer, want de crossover Elseworlds was zelf heel sterk. Een prachtige miniserie met The Green Arrow, The Flash (2014) en Supergirl. Ook jammer is dat ze ervoor hebben gekozen om uitsluitend het Arrow-deel van de crossover (hour two) op de dvd te vertonen, terwijl deel één en drie wel op de blu-ray zijn toegevoegd. Het scheelt dat je voor het grootste deel van dit seizoen deze aflevering ook gewoon kan overslaan, er is maar één moment in dit hele seizoen waar dit van toegevoegde waarde is.

De extra's zijn altijd weer een leuke bonus voor de fans van Arrow. Ik ben zelf vooral fan van de deleted scenes aangezien ze vaak nog iets leuks toevoegen. Ook kun je wat extra's zien over de crossover-aflevering, dus mocht je de mogelijkheid hebben om deel één en drie bij The Flash (2014) en Supergirl te kijken dan kun je op de dvd nog wat extra informatie en achtergrond vinden over deze afleveringen. En natuurlijk niet te vergeten, een heel speciale extra waar ik ook ontzettend van heb genoten: Best of DC TV's Comic-Con Panels 2018. Gesprekken met de acteurs, persoonlijke vragen, allemaal leuke informatie over de personen achter de personages.

Arrow
© The CW

Dit was een seizoen waarin Oliver het vertrouwen terug kon winnen van zijn stad, open voor de hele wereld, kwetsbaar. Waar we ook konden zien wat dit inhoudt voor de stad van later, een inkijk in de toekomst van Oliver en Felicity en hun zoon William. Dit seizoen heeft me weten te verbazen, met oude en nieuwe helden, met het gevoel van een definitief einde. Hoewel, er is al een achtste seizoen. Werkelijk het laatste, waarvan ik heel benieuwd ben wat ze ons nog kunnen bieden als kijker. Dit seizoen voelde voor mij al als het einde, dus seizoen acht kan het maken of kan het breken, wie weet?

Over de auteur, Frederika Reihs

Frederika Reihs
Frederika is 30 jaar en liefhebber van series natuurlijk, anders zat ze hier niet. In haar vrije tijd leest ze veel en ze kijkt regelmatig tv, het liefst natuurlijk naar series. In het dagelijks leven werkt zij in een ziekenhuis. Frederika heeft er echt een hekel aan als een hele verhaallijn na twee uurtjes alweer voorbij is. Ze vindt het echt heerlijk om even weg te kruipen in een andere wereld. Haar all time favorites zijn Gilmore Girls, Charmed en Ghost Whisperer. Tegenwoordig kijkt Frederika veel naar series zoals Glee, Blindspot, Rizzoli & Isles en Once Upon a Time. Veel variatie dus! Ze praat graag over leuke series, dus het leek haar wel leuk om recensies te gaan schrijven! Dé manier om haar mening over series te delen en hopelijk nieuwe kijkers mee te nemen in een prachtig verhaal. Ze hoopt dat jullie genieten van haar recensies en dat ze jullie vooral kan inspireren om nieuwe series te gaan kijken!
Bekijk profiel van Frederika Reihs