7
Frederika Reihs geeft "Batwoman - Seizoen 2 (DVD)" een 7.
Geschreven door Frederika Reihs op 20 juli 2022.
1
1

Batwoman - Seizoen 2 (DVD)

Doordat er een nieuwe Batwoman komt in seizoen 2 is de hele dynamiek die in seizoen 1 is opgebouwd weg. Het voelt als een nieuw eerste seizoen waarin de personages elkaar moeten leren kennen en hun weg samen moeten vinden.

Wanneer Batman verdwijnt kan de stad Gotham niet aan zijn lot worden overgelaten. Kate Kane ontdekt de Batcave en besluit het lot in eigen handen te nemen en de rol van Batman over te nemen in de vorm van Batwoman. Opmerkelijk aan de serie is dat na het eerste seizoen de hoofdrolspeelster Ruby Rose opstapt en plaats maakt voor een nieuwe Batwoman. Dit zorgt voor een nogal vreemde dynamiek in seizoen 2, aangezien ze weer vooraan moeten beginnen met de juiste setting neerzetten. Kate Kane raakt vermist aan het begin van seizoen 2 en maakt hier plaats voor Ryan Wilder (Javicia Leslie) die het stokje overneemt en de nieuwe Batwoman wordt.

Batwoman
© The CW

Doordat er een nieuwe Batwoman komt in seizoen 2 is de hele dynamiek die in seizoen 1 is opgebouwd weg. Het voelt als weer opnieuw een eerste seizoen, waarin de personages elkaar moeten leren kennen en hun weg samen moeten vinden. Batwoman is weer zeer klungelig in het ontdekken van zichzelf en het leren omgaan met de druk van Batwoman. Het duurt weer even om in te komen en dat is jammer. Alles van seizoen 1 is teniet gedaan en hoewel Kate Kane nog steeds in bepaalde mate een soort van rol speelt, blijft dit mysterie wel een interessante toon houden door het seizoen heen, maar het voelt niet aan als een succes.

Batwoman
© The CW

Waar in seizoen 1 de nadruk lag op de lgbtq kant van de personages, brengt Javicia Leslie ook een nieuwe insteek in de serie. Ineens ligt de nadruk meer op discriminatie en vecht Ryan Wilder hiervoor. Het mooie is hierin wel dat ze met een vernieuwde hoofdpersonage ook de redenen achter het karakter mee vernieuwen en laten aansluiten. De dvd is natuurlijk een leuke must have met de verwijderde scenes die een geweldige extra zijn en de gag reel voegt zeker de nodige entertainment toe. Ook bevat de dvd Villains Analyzed en Never Alone: Heroes and Allies. Leuk om te kijken maar het voegt ook de nodige diepgang toe die er af en toe aan mist. De dvd's zijn van goede kwaliteit met Nederlandse ondertiteling. Hoewel dit seizoen niet mijn favoriet is, ben ik wel benieuwd naar meer en hoe ze verder gaan bouwen op het verhaal van Javicia Leslie.
Volg Batwoman
We Having Fun Yet?
We Having Fun Yet?