Liesbeth de Raaf geeft "BH90210 - Eerste aflevering" een 5.5.
Geschreven door Liesbeth de Raaf op 27 augustus 2019.
1
0

BH90210 - Eerste aflevering

They're back!

'Vroeger', van 1990 tot 2000, mochten we genieten van de avonturen van de twee-eiige tweeling Brenda en Brandon Walsh. De familie Walsh was net verhuisd van het koude Minnesota naar het rijke en warme Beverly Hills. In het tijdperk van de reboot kon Beverly Hills, 90210 uiteraard niet achterblijven, zelfs ondanks het feit dat er al eerder een reboot is uitgebracht. In 2008 kwam er een reboot uit met geheel nieuwe acteurs, wel verschenen er een paar originele acteurs in bijrollen.

BH90210 is meer een reünie te noemen dan een reboot; de originele acteurs zijn terug, maar spelen allemaal een versie van zichzelf. Deze versies komen niet overeen met de realiteit, wat verwarrend kan werken. Ze leiden bijna allemaal geen gelukkig leven, daarom hebben ze op hun eigen manier de reboot nodig. Dit komt enigszins deprimerend over en ik hoop dat er een opbouw naar meer positiviteit inzit.

We zien Jenny Garth (Kelly) stoeien met haar zoveelste scheiding en het feit dat ze een dochter heeft die wil acteren. Brian Austin Green (David) leeft in de schaduw van zijn succesvolle vrouw. Ian Ziering (Steve) oogt gelukkig met een nieuw huwelijk maar al snel blijkt dat schijn bedriegt, Jason Priestley (Brandon) neemt het niet zo nauw met zijn huwelijksvoorwaarden, terwijl Gabrielle Carteris (Andrea) aan het experimenteren slaat. Tori spelling (Donna) zit in duidelijke geldnood en heeft haar handen vol aan haar kinderen en werkloze man, zij is dan ook de grootste drijfveer achter de reboot.

BH90210
© FOX

De grap is dat de enige die wel een gelukkig ogend leven leidt juist Shannen Doherty (Brenda) is, degene waar het grootste deel van de cast tegenop ziet om weer mee samen te werken. In de eerste aflevering vangen we tot mijn teleurstelling maar een kleine glimp op van Shannen, aangezien zij altijd al mijn favoriet was. De cast is het hier echter niet met mij over eens, want het merendeel is niet te spreken over Shannen. Ze staat dan ook niet bekend als een actrice die makkelijk in de omgang is, in de originele serie is ze voortijdig vertrokken, vermoedelijk door ruzies onderling.

Ondanks dat ik niet erg enthousiast ben over de eerste aflevering ga ik toch door met kijken. Op de een of andere manier kan het me toch vermaken en ik blijf hopen dat het beter wordt. Ik vraag me af of ze van plan zijn om hun originele karakters nieuw leven in te blazen als volwassenen of met hun oude koppen een stel tieners proberen na te spelen. Het laatste zou ik wel minder vinden, daarentegen zou het met een humoristische inslag misschien nog wel enigszins kans van slagen hebben. Tegen het einde van de aflevering verlang ik echter eigenlijk alleen nog maar naar herhalingen van de originele serie.
Volg BH90210
The Long Wait
The Long Wait