8
anonymous geeft "Breakout Kings - Seizoen 1" een 8.
Geschreven door anonymous op 18 april 2017.
2
0

Breakout Kings - Seizoen 1

Toen ik de serie Prison Break had uitgekeken ging ik op zoek naar een andere serie die er een beetje op zou lijken. Hierbij stuitte ik op de serie Breakout Kings. De naam zegt het eigenlijk al: de serie gaat over gedetineerden die uit de gevangenis ontsnappen. Zij worden hierna opgespoord door een team van gedetineerden, dat geleid wordt door twee U.S. Marshals.

''Zo heeft ieder lid van het team zijn eigen verhaal en reden om weer vrij te komen.''

U.S. Marshal Ray Zancanelli (Domenick Lombardozzi, Oz) heeft geld gestolen waardoor zijn badge is afgepakt. Hij stelt samen met een andere U.S. Marshal Charlie DuChamp (Laz Alonso, The Mysteries of Laura) een team samen met gedetineerden. Uiteindelijk zijn dit Sean ‘’Shea’’ Daniels (Malcolm Goodwin, The Son), Erica Reed (Serinda Swan, Hawaii Five-0) en Dr. Lloyd Lowery (Jimmi Simpson, How I Met Your Mother). Het team wordt aangevuld met de technicus Julianne ‘’Jules’’ Simms (Brooke Nevin, CSI).

In iedere aflevering ontsnapt er een gevangene. Het team, dat Breakout Kings wordt genoemd door Dr. Lloyd Lowery, krijgt hier bericht van en probeert de gedetineerde dan op te sporen. Voor het opsporen van iedere ontsnapte gevangene krijgen de leden een maand strafvermindering. Op het eerste gezicht lijkt het alsof er maar weinig is wat de afleveringen met elkaar verbind, maar later in de serie krijg je ieder zijn geschiedenis te horen. Voor Ray Zancanelli is het een goede kans om zijn badge terug te winnen en weer een volwaardig U.S. Marshal te worden. Zo heeft ieder lid van het team zijn eigen verhaal en reden om weer vrij te komen.

Breakout Kings
© A&E
Toen ik de serie begon te kijken leek het eerst wat oppervlakkig. Later, toen de achtergronden verteld werden, kreeg de serie wat meer diepgang. Doordat ieder personage een ander karakter heeft zorgt dit voor spanning in de serie: Dr. Lloyd Lowery is bijvoorbeeld heel erg slim en gebruikt vaak metaforen om duidelijk te maken wat hij bedoelt. Hij doet me erg denken aan Michael Scofield uit Prison Break (mijn favoriete personage). Ook de aflevering waarin T-Bag, ook uit de serie Prison Break, opeens in Breakout Kings opdook en zo refereerde naar mijn oude serie, deed deze serie goed!

Deze serie is, naar mijn zin, de perfecte serie om tussendoor te kijken. Niet te veel nadenken, niet te oppervlakkig. Het enige minpuntje: de cliffhanger aan het eind van seizoen 2. Én het feit dat er geen volgend seizoen komt. Misschien is er hoop als we massaal gaan kijken?
Volg Breakout Kings
Served Cold
Served Cold