6
Bo Verhoef geeft "Chasing Life - Eerste aflevering" een 6.
Geschreven door Bo Verhoef op 1 juli 2014.
0
0

Chasing Life - Eerste aflevering

Normaal wordt de keuze om een serie te gaan kijken beïnvloed door het verhaal van de te bekijken serie. Bij mij gaat dat meestal ook zo, tenzij de te bekijken serie van de zender ABC Family afkomt. Het verleden heeft namelijk uitgewezen dat deze zender populaire series met veel potentie ineens kan laten vallen (denk aan The Lying Game en Ravenswood). Sindsdien begin ik nooit meer aan een ABC Family serie waarvan ik niet zeker weet of het een aantal seizoenen zal gaan lopen en ben ik voor de eerste minuut van een te bekijken nieuwe serie van deze zender al bevooroordeeld over de serie. Toch kan ik het niet over mijn hart verkrijgen om niet alle series een kans te geven en zo begon ik, met toch een paar negatieve gedachtes, aan één van de nieuwste series van ABC Family.

Deze nieuwe serie heet Chasing Life en is sinds begin juni te zien op ABC Family. De serie draait om April Carver (aangenaam gespeeld door Italia Ricci), een sympathieke 24-jarige journaliste die net begint aan haar leven. We ontmoeten haar moeder Sara (Mary Page Keller, Pretty Little Liars en Hart of Dixie), zusje Brenna (Haley Ramm, Without a Trace) en oma Emma (Rebecca Schull, bekend van haar rol in Suits), die gezamenlijk in één huis wonen. Daarnaast krijgen we haar journalistieke loopbaan en bijbehorende collega's te zien, maken we kennis met haar knappe nieuwe vriendje en haar beste vriendin en krijgen we de familiegeschiedenis te horen en te zien door middel van de vervreemde oom George (Steven Weber, Brothers & Sisters).

Oom George speelt in de pilot, naast April zelf, de belangrijkste rol, hij brengt namelijk het nieuws aan April, waar de hele serie op gebaseerd is. April krijgt namelijk te horen dat ze gediagnosticeerd is met de vreselijke ziekte kanker en het is haar oom George die dat ontdekt. April had geen idee dat ze ziek was, maar wanneer ze flauw valt na het doneren van bloed (tijdens een onvolwassen poging tot het interviewen van een beroemde honkbalspeler) in het ziekenhuis waar toevallig haar oom oncoloog is, is het nieuws snel bekend. Dit gebeurde naar mijn mening allemaal wel heel snel en ik vond het eigenlijk een beetje een afgeraffeld begin van een serie. Ik snap dat het onderwerp geïntroduceerd moest worden, maar dat binnen 24 uur er minstens vijf dingen in Aprils leven gebeurden die mij ook zouden doen flauwvallen, vond ik wat overdreven.

Ondanks een afgeraffeld begin en een razendsnel levensverloop in één aflevering ben ik toch minder negatief dan ik was aan het begin van de aflevering. Ik zag het verhaal over een jonge vrouw met kanker en alle drama die daarbij komt kijken eigenlijk niet zo zitten. Vooral ook omdat ik het gevoel heb dat daar onderhand wel heel veel series en films over gaan. Toch past het wel in het straatje van ABC Family en is het natuurlijk wel belangrijk dat deze onderwerpen worden behandeld op televisie. Of ik de serie leuk genoeg vind om het te blijven kijken? Nee ik denk het niet, maar misschien geef ik het nog wel een kans deze zomer. Ik ben alleen bang dat de serie weinig spanning en sensatie zal hebben en mij daarom niet echt zal boeien. Als je van ABC Family series houdt zal je denk ik niet teleurgesteld zijn, maar ik waarschuw je wel voor een groot pakket met wandelende clichés.
Volg Chasing Life
La Dolce Vita
La Dolce Vita