9
anonymous geeft "Chasing Life - Eerste afleveringen" een 9.
Geschreven door anonymous op 4 augustus 2014.
0
0

Chasing Life - Eerste afleveringen

Je gaat je bloed doneren om een beroemde honkbalspeler te interviewen, je valt flauw en wordt gediagnosticeerd met de ziekte kanker. Dat overkomt journaliste April Carver in de nieuwe serie Chasing Life van ABC Family. Na andere nieuwe series van ABC Family (zoals Mystery Girls en Young & Hungry) gezien te hebben denk ik dat Chasing Life meer geliefd zal zijn bij de kijkers. Niet alleen door het goede acteerwerk maar ook door de verhaallijn die goed in elkaar steekt. Natuurlijk heeft iedereen een andere smaak en gaan er ook mensen bij zitten die deze serie niets vinden.

In de serie volgen we April Carver (Italia Ricci, Unnatural History), de 24-jarige journaliste die bij de krant in Boston werkt. We zien haar zusje Brenna (Haley Ramm, Without a Trace), haar moeder Sara (Mary Page Keller, Pretty Little Liars en Hart of Dixie) en overgrootmoeder Emma (Rebecca Schull, Suits). Daarnaast volgen we haar beste vriendin Beth (Aisha Dee, I Hate My Teenage Daughter), die haar brood verdient met serveren in een koffieshop. En tenslotte ontmoeten we haar nieuwe, knappe vriendje Dominic (Richard Brancatisano, Reef Docters).

April word gediagnosticeerd met leukemie, wat een vorm is van kanker, door haar vervreemde oom George (Steven Weber, Brothers & Sisters). April vertelt haar beste vriendin Beth het eerste over de diagnose. Na een paar afleveringen hebben ze een familiegesprek en komt de rest van haar familie het ook te weten, waaronder haar moeder Sara. Zoals alle moeders in zo een situatie zouden doen wordt ze heel bezorgd over haar 24-jarige dochter.

Nadat ze een promotie op het werk heeft gekregen houdt April haar meer bezig met haar werk dan met haar gezondheid. Ze negeert de bloedingen uit haar neus en mond en vertelt hier eerst ook niets over tegen George, wat cruciaal zou kunnen zijn voor haar gezondheid. Ze wil ook nog niet beginnen met de chemo omdat het net zo goed gaat bij de krant. Daarbij komt ook nog haar nieuwe vriendje Dominic kijken. Dominic woont samen met een aparte huisgenoot en werkt voor dezelfde krant als April. Hij weet echter nog niets over de kanker van zijn vriendin.

Dit alles bij elkaar vormen de eerste afleveringen van de nieuwe serie, Chasing Life. Ik verwacht (en hoop) zeker dat de nieuwe serie van ABC Family een tweede seizoen gaat krijgen. Zeker als Italia Ricci hoor rol zo goed blijft vertonen en de verhaallijn interessant blijft.
Volg Chasing Life
La Dolce Vita
La Dolce Vita