7.5
Frederika Reihs geeft "Chicago Med - Seizoen 3 (DVD)" een 7.5.
Geschreven door Frederika Reihs op 6 Mei 2020.
1
0

Chicago Med - Seizoen 3 (DVD)

Iedereen kent natuurlijk wel een Chicago serie, afhankelijk van waar je van houdt. Chicago PD voor de mensen die van misdaadseries houden, Chicago Fire voor de mensen die van brandweerseries houden, en Chicago Med voor de mensen die van ziekenhuisseries houden. Ik val in deze laatste categorie, en hoewel ik er al velen heb gezien, is dit weer een heerlijke serie en vooral een heerlijk seizoen om weg te kijken.

Chicago Med
© NBC

Van het tweede seizoen door naar het derde is wel even heftig. Waar in seizoen twee nog niet duidelijk was hoe het af liep met Charles, gespeeld door Olivier Platt (Chicago PD en Chicago Fire), die werd neergeschoten, maken we nu ineens een sprong van enkele maanden en zit de revalidatie van Charles er alweer op. Het draait niet alleen om de eerste hulppost van het Gaffney Chicago Medical Center, maar ook om de personages. Het is niet alleen een ziekenhuisserie, maar vooral ook een soap. Waar sommige mensen zeker wat diepgang ook in dit seizoen zullen missen, is het een zeer spannend seizoen op persoonlijk gebied van de personages. Je kunt echter wel weer rekenen op de heerlijke, meeslepende chaos die het werk op de eerste hulp biedt.

Het derde seizoen is heerlijke lichte kost om te kijken. Dit seizoen biedt wat meer romance dan het vorige, wat ook weer resulteert in een zenuwslopende cliffhanger. Er is meer romance dan in de eerdere seizoenen, maar dit resulteert ook in minder medische diepgang. Voor het vierde seizoen moeten de makers zich behoeden dat het niet een soap gaat worden en het medische aspect helemaal verdrukt wordt. Het was een goede afwisseling voor één seizoen, maar de balans mag weer terug.

Chicago Med
© NBC

Chicago Med is niet per se een serie die je vanaf het begin moet kijken. Het is een vrij toegankelijke serie en je raakt heel snel bekend met alle personages. Waar je ook in stapt, het blijft een heerlijke serie om weg te kijken, met of zonder alle informatie van eerdere seizoenen of afleveringen.

De dvd is mooi vormgegeven met een zeer dynamische cover die je nieuwsgierig maakt naar alle personages. De twintig afleveringen zijn verspreid over vijf discs. Helaas bevat de serie geen extra materiaal op de dvd's, waar ik wel op had gehoopt. Dit is echter wel een serie die je, als je eenmaal begint, helemaal af wilt kijken en waarbij je liever niet wacht op die volgende aflevering op televisie.
Volg Chicago Med
I Think I Know You, but Do I Really?
I Think I Know You, but Do I Really?