Helgoned geeft "Chicago PD - Seizoen 10 (DVD)" een 8.
Geschreven door Helgoned op 9 januari 2024.
3
0

Chicago PD - Seizoen 10 (DVD)

Dit seizoen vormt weer een zeer gedegen reeks afleveringen en daarmee blijft Chicago PD één van de beste politieseries uit Amerika.

Sergeant Henry “Hank” Voight (Jason Beghe, Californication) blijft de nietsontziende leider van het politieteam dat de misdaad bestrijdt in één van de meest criminele steden van Amerika. Voight maakt gebruik van onorthodoxe methodes en ook dit seizoen houdt hij zich aan weinig regels en voorschriften als het goed om het beschermen van zijn eigen mensen en het opsluiten van criminelen. Hij is de spil van de serie en dat wordt benadrukt door het feit dat producent Dick Wolf (ook verantwoordelijk voor de franchises van Law & Order en FBI), Jason Beghe met ingang van het tiende seizoen ook uitvoerend producent heeft gemaakt.

Chicago PD
© NBC

Zijn team bestaat uit rechercheur Hailey Upton (Tracy Spiridakos, Revolution), agenten Adam Ruzek (Patrick John Flueger, The 4400), Kevin Atwater (LaRoyce Hawkins, South Side) en Kim Burges (Marina Squerciati, Gossip Girl) en trouwe administratief specialiste sergeant Trudy Platt (Amy Morton, Boss). Voight krijgt een nieuwe leidinggevende en dat betekent ook weer een andere dynamiek voor hem en het team.

Het tiende seizoen begint met de nasleep van de dood van een belangrijke informant. Dat zorgt voor vergrote wrijvingen in de relatie tussen Voight, Upton en Halstead. Daarnaast moet nieuweling Torres zijn plek binnen het team bevechten en zijn er gevechten met drugkartels en wapenhandelaren, zorgt een meth-laboratorium voor doden en stuiten ze daardoor op een meedogenloze tegenstander die nog gevaarlijker is dan de gebruikelijke drugshandelaren.

Het seizoen eindigt zoals gebruikelijk weer met een uiterst spannend open einde, waarbij een lid van het team in een levensbedreigende situatie beland.

Weer een zeer gedegen reeks afleveringen en daarmee blijft Chicago PD één van de beste politieseries uit Amerika. Het seizoen eindigt zoals gebruikelijk weer met een uiterst spannend open einde, waarbij een lid van het team in een levensbedreigende situatie beland. Het is wel lang wachten op het vervolg en ook hoeveel afleveringen er precies gaan komen in het volgende seizoen. Door de stakingen van schrijvers en acteurs start het elfde seizoen zoals het nu lijkt pas op 17 januari 2024 op NBC in Amerika.

Dit tiende seizoen was vanaf maart 2023 te zien op Star Channel (de opvolger van Fox Nederland) en verscheen in november 2023 op dvd in Nederland. De 22 afleveringen zijn op vier schijfjes geperst en leveren in totaal 921 minuten kijkplezier op. De beeldkwaliteit is dik in orde en ook de geluidskwaliteit is van goede kwaliteit. De afleveringen zijn beschikbaar in Engels, Frans en Duits gesproken versie en kennen naast Nederlandse ook ondertiteling in die drie talen. Er zijn helaas -net als vorig seizoen- geen enkele extra’s bij deze uitgave.
Volg Chicago PD
More
More