Chuck - Seizoen 1
0
Mariaturi geeft Chuck - Seizoen 1 een 0.

Chuck - Seizoen 1

Seizoen 1 van de serie Chuck gaat over Chuck Bartowski, die door het openen van een e-mail allerlei geheimen van de Amerikaanse overheid in zijn hoofd geplaatst heeft gekregen. Deze informatie, ook wel 'the intersect' genoemd, maakt hem een wandelende computer die zeer gevaarlijk is voor zowel Chuck zijn veiligheid, als die van de wereld. Je maakt kennis met verschillende grappige figuren, waaronder Chuck zijn beste vriend Morgan, Captain Awesome en verschillende vreemde collega’s bij de BuyMore.

Het eerste seizoen van deze comedyserie laat verschillende situaties zien waarbij Chuck zijn nieuwe geheim, geheim moet houden voor zowel vriend als vijand. Hierbij wordt hij bijgestaan door Sarah Walker (CIA- agente) en John Casey (NSA- agent), die als missie hebben Chuck ten alle tijden te beschermen en te onderzoeken welke kracht en waarde 'the intersect' voor de Amerikaanse inlichtingendiensten kan hebben. Chuck moet mee op verschillende missies en begint de smaak te pakken te krijgen van het leven als geheim agent. Chuck heeft verder het geluk dat de mooie Sarah Walker (Gespeeld door Yvonne Strahovski) als cover de plaats van zijn vriendin in neemt, alhoewel het de bedoeling is dat deze relatie puur professioneel moet zijn denkt Chuck daar geregeld anders over, wat een kleine maar fijne dosis romantiek in de serie brengt. Verder wordt hij regelmatig uit de moeilijkheden geholpen door John Casey (Gespeeld door Adam Baldwin) een norse NSA agent die undercover als Chuck’s collega bij de BuyMore werkt.

De serie heeft als grootste voordeel dat hij heel makkelijk is, de humor die erin gebruikt wordt is niet om buikpijn te krijgen van het lachen, maar afgewisseld met de toch spannende actie is de serie zeer vermakelijk en verslavend. De actiescènes zijn van zeer redelijk niveau voor een serie die als comedy bedoelt is. Wel is de uitkomst van verschillende missies vaak voor de hand liggend en is het niet heel moeilijk de complotten op te lossen nog voordat de personages in de serie dit doen. Desalniettemin maakt het aardige acteerwerk, de verschillende leuke personages en de snelheid van het verhaal Chuck een heel aardige serie die een verslavende uitwerking heeft.

Inmiddels is Seizoen 4 al bezig. Een groot pluspunt voor mannelijke kijkers onder ons is ook zeker dat elke aflevering gevuld is met vrouwelijk schoon van de hoogste klasse. Verwacht geen intelligente complotten en vergezochte humor., verder is Chuck een heerlijk soepele serie om op de bank te kijken na een zware dag werk. Elke keer hoop je dat ook jij ooit een geheim agent wordt!

Over de auter, Mariaturi