8
anonymous geeft "Containment - Eerste aflevering " een 8.
Geschreven door anonymous op 2 Mei 2016.
3
0

Containment - Eerste aflevering

Dag 13: een donkere container, zenuwachtige soldaten en dan gaan de deuren open. Chaos, doden, gewonden en overal paniek. De eerste minuut van Containment grijpt je meteen bij de keel. Elk verhaal begint met een eerste dag, zo ook Containment. Maar met wat je de eerste minuut hebt gezien, weet je dat er tussen dag één en dag dertien een hoop ellende gaat gebeuren.

De eerste minuut van Containment grijpt je meteen bij de keel

Als een klas schoolkinderen een schoolreisje heeft naar een ziekenhuis en je tegelijk een doodzieke arts ziet die achter glas met de minuut zieker wordt, is dat verre van goed. Wat maakt de arts zo ziek? Alles leidt terug naar een jongeman die is aangekomen uit Syrië. Hij is ziek, wordt geholpen door een arts en zij wordt op haar beurt ook ziek. Om deze jongen op te sporen wordt politieman Jake Riley (Chris Wood, The Vampire Diaries) op de zaak gezet.

Katie Frank (Kristen Gutoski, The Originals), de juf van de schoolklas, zit nog steeds in het ziekenhuis. Als haar zoon in het ziekenhuis verdwijnt en ze naar hem op zoek gaat, ziet ze de ellende die het virus aanricht. Ondertussen loopt Dr. Victor Cannerts (George Young, Grace) ook rond in datzelfde ziekenhuis. Hij probeert uit te zoeken wat voor virus mensen ziek maakt, en richt zich het bestrijden van de ziekmaker. Hij heeft contact met de mensen buiten het ziekenhuis die met man en macht werken aan een oplossing.

Als een deel van de stad ook nog eens in quarantaine wordt gezet, slaat de paniek pas echt toe. Iedereen die hoest en niest kan een potentieel slachtoffer zijn, en dus besmettelijk zijn voor anderen. Mensen willen naar elkaar toe, maar dat is onmogelijk. De ziekte, de paniek en het niet bij je geliefde kunnen zijn, zijn de ingrediënten voor opstand, verdriet en een hoop ellende.

Containment
© The CW

Ik ben erg onder de indruk van Containment. Nu ben ik sowieso wel fan van dit soort series en films. Een virus dat uitbreekt en de mensheid dreigt te vernietigen. Containment doet me denken aan de film uit de jaren 90: Outbreak, maar het heeft ook iets weg van World War Z, maar dan zonder de zombies. De spanning en de paniek zijn voelbaar. Het acteerwerk is erg goed, vooral David Gyasi (Interstellar) als politiechef Alex Carnahan is erg geloofwaardig. Ik blijf voorlopig kijken naar Containment, want het heeft potentie om uit te groeien tot een erg goede serie. Voor nu voelt het als een mini-serie, waarvan je graag wil weten hoe het afloopt en en wil zien wie er zal overleven.

Containment krijgt van mij een dikke 8! Een serie die mij vanaf minuut één weet te boeien, kan alleen nog maar groeien. Waarschijnlijk zal het cijfer voor het eerste seizoen dan ook hoger uitvallen, vooral als ze dit tempo en deze spanning weten vast te houden.
Volg Containment
Path to Paradise
Path to Paradise