Nienke de Boode geeft "CSI: Vegas - Seizoen 2" een 5.
Geschreven door Nienke de Boode op 8 november 2023.
3
0

CSI: Vegas - Seizoen 2

Waar seizoen één van de reboot misschien enige belofte toonde, is mijn hoop als sneeuw voor de zon verdwenen.

Degenen die mijn recensies vaker lezen, hebben misschien gemerkt dat ik de generieke Amerikaanse misdaadseries leuk vind, waarschijnlijk wel meer dan de meeste mensen. Ik vond seizoen twee van CSI: Vegas echter niet leuk. Het gaat bij dit soort misdaadseries niet om het verkennen van nieuwe concepten of om innovatief zijn. Wat belangrijk is, zijn sympathieke karakters en interessante zaken, bij voorkeur zowel een goede zaak van de week als een sterke zaak die fungeert als rode draad door het seizoen heen. Dit seizoen heeft dat allemaal niet. Het is gewoon een beetje saai.

CSI: Vegas
© CBS

Een nieuw blik acteurs, gevonden in de krochten van Hollywood, wordt opengetrokken. Niet dat we de nieuwe personages uit het vorige seizoen al hadden leren kennen, laat staan dat we eraan gehecht waren geraakt, maar kennelijk werd dit nodig geacht. Geen van de nieuwe of oude personages leren we in dit seizoen echt goed kennen, waarschijnlijk omdat het er zo veel zijn. Gil en Sara zijn weg, Catherine Willows (Marg Helgenberger, Intelligence) en Greg Sanders (Eric Szmanda, The Net) komen daarvoor in de plaats. Waar ik Catherine in de originele CSI leuk vond, is ze hier plat en lijkt Helgenberger niet in staat om de energie te verzamelen om echt te acteren.

Wat blijft over? Onwaarschijnlijke technieken en rechtenschendingen

Misschien had ze ook last van het algemene gebrek aan energie dat dit seizoen uitstraalt. De verhaallijnen krijgen op enkele zeldzame uitzonderingen geen grip op je. Zelfs de rode draadzaken (ongeveer twee, deze keer) voelen koud aan, gevoelloos. Dus wat blijft er over? Technologisch onwaarschijnlijke technieken en schendingen van rechten door de politie/het laboratorium, gemixt met algemeen twijfelachtig gedrag. Meh.

Ik ben gewoon vooral teleurgesteld na een relatief veelbelovend eerste seizoen dat op zijn minst een goede verhaallijn en enkele sympathieke karakters had. Dit had een goede reboot kunnen zijn. Met die gedachte sluit ik mijn waarschijnlijk kortste recensie ooit af. Er valt gewoon niet veel meer te zeggen.

Vijf punten voor de paar fatsoenlijke afleveringen en Greg Sanders.
Volg CSI: Vegas
Tunnel Vision