CSI: NY - Seizoen 6
8
Anonymous geeft CSI: NY - Seizoen 6 een 8.

CSI: NY - Seizoen 6

Voor wie een fan van CSI is, is de derde spin-off van CSI, CSI: New York, geweldig om te kijken. De forensische aspecten van CSI: Crime Scene Investigation zijn te zien, maar dit keer in een andere stad, met andere personages en met een ander verhaal.

CSI: New York volgt het team van rechercheurs, onder leiding van Mac Taylor (Gary Sinise), dat de taak heeft misdaden in New York City op te lossen. Dit gaat niet alleen over moord en doodslag, maar ook bankovervallen, inbraak en roof komen aan bod. Mac Taylor werkt samen met zijn partner Stella Bonasera (Melina Kanakaredes) en later met Jo Danville (Sela Ward).

Seizoen zes speelt zich een maand af na het vijfde seizoen. Rechercheur Danny Messer (Carmine Giovinazzo) zit in een rolstoel vanwege een schietpartij waarbij hij ernstig gewond raakte. De rechercheurs zijn onvermoeibaar op zoek naar de criminelen die achter de schietpartij zitten. Daarnaast gaan Mac Taylor en zijn team op zoek naar de mededogenloze moordenaar bijgenaamd "The Compass Killer". Deze dubbele aflevering is in mijn ogen één van de beste in seizoen 6.

In één van de afleveringen zit een cross-over met CSI: Crime Scene Investigation. Ray Langston (Laurence Fishburne) komt het team van New York helpen met het zoeken naar een bende gewetenloze orgaanhandelaren. Bij de specials op de DVD zien we de eerste aflevering, degene waarin Langston vetrekt naar het team in Miami waar hij daar het team vergezeld. Het is leuk om te zien hoe CSI: Crime Scene Investigation, CSI: Miami, en CSI New York samen komen in een drie-delige aflevering.

De laatste aflevering draait om de ontsnapte Shane Casey, een seriemoordenaar die eerder door het team was gearresteerd. Casey ontsnapt en heeft het nu voorzien op iemand uit het CSI-team...

Al met al is het weer een goed seizoen van CSI: NY. De forensische aspecten, realistische personages en de stad New York schitteren weer in seizoen zes.

In het komende seizoen nemen we afscheid van Stella Bonasera en maken we kennis met Jo Danville. Seizoen 1 tot en met seizoen 8 zijn te koop in diverse winkels.