3
Dennis Korpel geeft "Dads - Eerste aflevering" een 3.
Geschreven door Dennis Korpel op 23 september 2013.
0
0

Dads - Eerste aflevering

Een comedy draait vaak op zijn acteurs. Een hele nieuwe show neerzetten met redelijk onbekende namen, mag dan ook absoluut gedurfd genoemd worden. Bij Fox durven ze dit wel aan. Seth Green zal iedereen wel kennen van de verschillende stemmen die hij heeft ingesproken (onder andere Family Guy), maar verder spreken de vier hoofdrolspelers niet echt tot de verbeelding. En heel eerlijk gezegd lijkt me dit ook geen succesvolle keuze.

Dads draait, zoals je mag verwachten, om de verhouding van twee collega’s met hun vaders. Eli (Seth Green) en Warner (Giovanni Ribisi, My Name is Earl) zijn twee succesvolle gameontwikkelaars. Warner woont samen en heeft sinds kort ook zijn vader bij hem inwonen. Hij heeft heel veel moeite om tegen zijn vader in te gaan, wat continu voor ongemakkelijke situaties zorgt.

Eli lijkt in deze pilot een prototype vrijgezel te zijn. Een standaard vrijgezellenappartement, een dame die in zijn bed ligt maar niet zijn vriendin is en een collega waar hij zijn ogen niet vanaf kan houden. De verhouding met zijn vader is een stuk koeler dan die van Warner en zijn pa. Eli lijkt helemaal niets met zijn vader te hebben, wat het des te vreemder maakt dat hij hem aan het einde van de aflevering vraagt om bij hem te komen wonen.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik gedurende deze aflevering geen één keer heb moeten lachen. Dat zegt natuurlijk al genoeg. De ‘grappen’ zijn te cliché, maar bovenal totaal niet grappig. De twintig minuten die ik heb mogen zien zijn daarbij ook erg voorspelbaar. Eigenlijk zat er geen enkele plotwending in die ik niet aan zag komen. Het feit dat de hele crew de laatste minuut grappig staat te doen over een intieme foto van een klein geschapen Aziaat geeft het niveau perfect aan.

De serie is afkomstig van de hand van Seth McFarlane, die we allemaal kennen als geestelijk vader van Family Guy, American Dad en The Cleveland Show. Deze animatieseries hebben wisselend succes gehad, maar waren toch duidelijk een stuk vermakelijker. Aangezien ook ‘Ted’ van McFarlane’s hand afkomstig is, had ik de hoop dat deze serie best leuk zou kunnen zijn. Maar deze pilot, in combinatie met de moordende concurrentie op de dinsdagavond, lijken mij een zekerheidje voor een vroege cancellering.
Volg Dads (2013)
Jerk in the Box
Jerk in the Box