Devious Maids - Seizoen 4
8
Anonymous geeft Devious Maids - Seizoen 4 een 8.

Devious Maids - Seizoen 4

Welkom in de wereld waarin je als dienstmeisje eigenlijk een psycholoog, relatiebemiddelaar, detective en koppelaarster bent. Waar je leeft in een wereld vol rijke mensen, die op hun beurt weer leven van roddels, achterklap, leugens en drama. Welkom bij het vierde seizoen van Devious Maids. Dit seizoen geeft je weer genoeg voldoening. Je zult genieten, huilen, lachen en puzzelen. En dat allemaal met de meiden die zorgen voor de huizen van de rijkste mensen van Beverly Hills.

Even gaan we terug naar het einde van seizoen drie. Wat een knaller was dat. De ontploffing van het huis van Evelyn (Rebecca Wisocky, The Mentalist) en Adrian Powell (Tom Irwin, Saving Grace). Beiden waren het er over eens dat hun relatie geen kans van slagen meer had. De uitspattingen van Adrian werden Evelyn teveel. Heeft hij de explosie overleeft? Gelukkig wordt die vraag in het vierde seizoen beantwoord. Zoila (Judy Reyes, Jane The Virgin) moet bevallen, en Geneviève (Susan Lucci, All My Children) moet een moeilijke beslissing nemen. Spence (Grant Show, Melrose Place) heeft een probleem met zijn geheugen, en Rosie (Dania Ramirez, Heroes) probeert hem daarbij te helpen. Maar iemand anders is haar voor.

Devious Maids
© Lifetime

De mensen die ik eerst erg aardig vond, beginnen me nu vreselijk op mijn zenuwen te werken

Tot zover een samenvatting van het derde seizoen. Seizoen vier staat weer bol van de intriges; er wordt een moord gepleegd, een relatie gaat stuk en een nieuwe bloeit op. Eigenlijk gaat seizoen vier gewoon op dezelfde manier als seizoen drie door. Er is echter een groot verschil. De mensen die ik eerst erg aardig vond, beginnen me nu vreselijk op mijn zenuwen te werken. Geneviève spreekt mijn irritatiepuntje zelfs uit. Mijn nieuwe favoriet dit seizoen steekt met kop en schouders boven de rest uit: Evelyn Powell. Wat hebben de schrijvers haar een geweldige verhaallijn gegeven. Van mij mag er zelfs een Evelyn Powell show komen. Een andere leuke bijkomstigheid is dat Eva Longoria, uitvoerend producent van Devious Maids, een rolletje heeft in het nieuwe seizoen.

Helaas is bekend gemaakt dat er geen vijfde seizoen van Devious Maids komt. Misschien zagen de makers van de serie het al aankomen, want de finale-aflevering voelt als een seriefinale. Toch hoop je, als kijker en als fan, dat ze er nog een seizoen bij krijgen. Helaas het doek is gevallen. De uniformen en de plumeau kunnen terug de kast in. De huizen zullen verstoffen, de ramen zullen vies worden en de deuren worden voorgoed gesloten.

Het is over en uit voor de dames. Maar, misschien is het wel goed zo. Een extra seizoen had de serie waarschijnlijk geen goed gedaan. Ik heb genoten van het vierde seizoen. Het was een mooie tijd, maar helaas moeten we de dames achter ons laten. Meiden, het gaat jullie goed. Hopelijk komen jullie ooit nog terug.

Over de auter, Anonymous