Dominion - Seizoen 2
5
Anonymous geeft Dominion - Seizoen 2 een 5.

Dominion - Seizoen 2

Seizoen één van de serie over de aartsengelen was oké, maar het tweede seizoen... Is het goed? Nee, verre van. Met hier en daar een goed moment, valt het tweede seizoen van Dominion vies tegen. Na het eerste seizoen had ik er heel wat van verwacht. Ik hoopte op betere acteerprestaties, een beter verhaal, meer overzicht. Helaas kwam ik bedrogen uit. Het tweede seizoen van Dominion voelt als een oude kauwgum, opgerekt totdat er niets anders overblijft dan een doorzichtig vliesje zonder smaak.

Met hier en daar een goed moment, valt het tweede seizoen van Dominion vies tegen

Het enige waar ik over te spreken ben, zijn de acteerprestaties van Tom Wisdom (Mile High) als de aartsengel Michael, Carl Beukes (Homeland) als Gabriel en Christopher Egan (Kings) als de uitverkoren Alex Lannen. Helaas wordt hun spel geblokt door het slechte acteerwerk van de rest. Niemand is geloofwaardig en nergens weet de serie mij nog te boeien, enkel de scenes tussen Wisdom, Beukes en Egan zijn aardig. Misschien is het een idee om deze drie acteurs in een nieuwe serie te zetten. Door de vele verhaallijnen, wordt geen enkel karakter uitgediept, waardoor de kijker geen band met de personages op kan bouwen.

In seizoen één zagen we dat Michael de mensen verliet. Een grote ommekeer. De vriendelijke, gevleugelde vriend van Alex, keert zich tegen zijn vrienden. Helaas is die ommekeer van korte duur. Alex valt in de handen van de slechte Gabriel en Michael zal alles op alles moeten zetten om zijn vriend te redden. In het tweede seizoen zien we hoe dat afloopt. Michael zal moeten samenwerken met zijn vijanden om Alex en Vega weer in goede handen te krijgen. Tot zover is het verhaal oké. Maar dan zien we Zoey (Christina Chong, Nightfall) Ook zij wil dat Vega in goede handen komt, en vecht tegen de onderdrukking van de familie Riessen, met aan de leiding Claire (Roxanne McKee (Game of Thrones).

Dominion
© Syfy

Tot zover is het een prima verhaal. Maar dan komt de rest. De 8-balls, de rebellen, Julian met zijn leger, en nog heel veel meer. Ik kan ze niet meer uit elkaar houden, waardoor de serie erg onoverzichtelijk wordt. Er zijn te veel karakters en te veel verhaallijnen, die eigenlijk allemaal om één ding draaien: Vega.
Seizoen twee van Dominion had zoveel meer kunnen zijn. Het verhaal van Michael, Gabriel en Alex had beter benut moeten worden, alleen dan was Dominion misschien nog de moeite waard geweest.
Gezien de kijkcijfers doet Dominion het ook niet goed. Had seizoen één nog een gemiddelde van 1,6 miljoen kijkers, seizoen twee weet slechts 880.000 kijkers te boeien, en dat is een enorm verlies.

Dominion is een serie die het op sociale media erg goed doet. De serie moet het hebben van hun Twittersessies met Tom Wisdom en de rest van de acteurs, allen maken ook veelvuldig gebruik van de hashtag #renewDominion .

Het is jammer dat een serie met zoveel potentie en met een origineel verhaal zo moet eindigen

Gezien de kijkcijfers en het slechte verhaal, ga ik ervan uit dat Dominion geen derde seizoen gaat krijgen. Het is jammer dat een serie met zoveel potentie en met een origineel verhaal zo moet eindigen. Zei ik in het begin van mijn recensie dat Dominion een uitgerekte kauwgum is geworden, kan ik aan het einde van deze recensie zeggen dat Dominion zal eindigen als een stuk kauwgum onder iemands schoen. Mocht er, hoe onverwacht dan ook, toch een derde seizoen komen, dan hoop ik van harte dat ze minder verhaallijnen nemen en het aantal karakters tot een minimum beperken.
Voor het spel van Egan, Beukes en Wisdom geef ik de serie nog een 5, want voor de rest was het voor mij een grote teleurstelling.

Over de auteur, Anonymous