Flack - Eerste aflevering
6
Bo Verhoef geeft Flack - Eerste aflevering een 6.

Flack - Eerste aflevering

De nieuwe dramaserie Flack van de Amerikaanse zender Pop TV gaat over een vrouwelijke publicist die constant problemen in haar professionele leven oplost, terwijl haar privéleven een grote puinhoop is. Vermakelijk? Soms. Flack beschikt over een zeer goede cast en enkele sprankelende dialogen. Maar verrassend is de serie zeker niet.

Vermakelijk? Soms. Maar verrassend is de serie zeker niet.

De eerste aflevering maken we kennis met Robyn (goed gespeeld door Anna Paquin, True Blood). Robyn is opgegroeid in Philadelphia, maar werkt nu als PR-specialist in Londen. Het is haar taak om de reputatie van de prominente klanten van haar bedrijf te beheren en beschermen en alle schandalen rond deze beroemdheden proberen te begraven. Robyn wil haar werk altijd zo snel en efficiënt mogelijk afmaken en geeft toe dat liegen bij haar baan hoort. Ze liegt over werk, over de dingen die ze doet voor haar werk, over waar ze is en over eigenlijk alles wat ze doet. Haar professionele leven is echter wel op orde en kan ze goed aan, maar haar eigen leven verwaarloost ze. Haar interne problemen zijn echter bijna alleen zichtbaar tijdens de momenten wanneer ze klagend in de spiegel kijkt, voordat ze een lijn coke snuift. Wat eigenlijk al genoeg zegt..

Ik had iets vernieuwends verwacht, maar hier zitten we weer met een serie die zoveel op andere series lijkt.

Haar werkleven bestaat voornamelijk uit drie mensen. Haar ondoorgrondelijke bazin Caroline (Sophie Okonedo), haar collega en vriendin Eve (Lydia Wilson) met wie ze een kantoor deelt, en een nieuwe stagiaire Melody (Rebecca Benson), een lieve en beïnvloedbare jongedame. Haar persoonlijke leven bestaat uit haar relaties met haar zus Belle (Meghan Treadway), zwager Mark (Rufus Jones) en haar knappe vriend Sam (Arinzé Kene). Als kijker volg je Robyn terwijl ze problemen aanpakt waar de wereld mee te maken krijgt in dit moderne digitale tijdperk waarin schandalen te gemakkelijk viraal gaan. Ze gaat om met bekende en spraakmakende klanten, zoals entertainment-, mode- en sportpersoonlijkheden, waar schandalen natuurlijk nummer één prioriteit zijn. Echter gaat de serie meer om de schandalen, dan de hele PR-wereld, wat ik jammer vind. Want series over schandalen en problemen in de maatschappij zijn er al genoeg.

De serie Flack is hier en daar gevuld met zwarte humor, omdat bijna alle personages worstelen met hun eigen (dwang)neuroses en verslavende ondeugden. Geen familieshow dus en voor mijn gevoel een beetje te overdreven soms. Aan Paquin ligt het niet, want zij speelt haar rol goed en overtuigend. Maar de rest van de serie vind ik iets te gemakkelijk. Ik had meer verwacht toen ik de beschrijving van de serie las voordat ik begon met kijken. Ik had iets vernieuwends verwacht, maar hier zitten we weer met een serie die zoveel op andere series lijkt.

Over de auteur, Bo Verhoef

Bo Verhoef
Bo woont en werkt in Enschede en is simpelweg verslaafd aan televisieseries. Misdaad, drama, thrillers of zoetsappige niemendalletjes. Geen genre is haar te gek. Haar meest favoriete series zijn Grey's Anatomy, The Handmaid's Tale, Manhunt: Unabomber, The Crown, Luther, Bodyguard en series die zijn gebaseerd op boeken of waargebeurde verhalen.
Bekijk profiel van Bo Verhoef