Je blokkeert onze banners :(
We merken dat onze advertenties niet worden weergeven, waarschijnlijk omdat je AdBlock, Ghostery of andere software gebruikt. Dat vinden we jammer, hiermee ontneem je MijnSerie in essentie inkomsten die we hard nodig hebben. Help ons door MijnSerie te whitelisten of neem Premium!

Netflix Nederland

28-09-2013 13:37

Wat vinden wij, serie liefhebbers, van Netflix in Nederland ? Na een paar dagen heb ik al aardig wat negatieve betichten mogen lezen over het aanbod. Zelf ben ik het hier niet helemaal mee eens, omdat je volgens mij ook een dienst de kans moet geven om te groeien. Ik kan begrijpen dat het aanbod wat tegenvalt, als je iedere serie binnentrekt vanaf het internet. Zelf doe ik dit niet, dus ben ik afhankelijk van het aanbod op televisie en koop ik de DVD/blu-ray boxen van series die ik echt wil hebben, soms een dure business ;)

Ik ben op Netflix toch aardig wat series tegengekomen, die ik graag wil zien. Niet altijd de nieuwste series, maar als je ze nog niet gezien hebt is het toch leuk om ze tegen een relatief laag bedrag, zeer makkelijk te kunnen kijken. Momenteel ben ik bezig met Fringe, The Unit en Arrested Development.

Op mijn lijst staan nog Doctor Who, House of Cards, Orange is the new Black, Chuck, Californication, Merlin, Luther, Sons of Anarchy, Hemlock Grove, Modern Family en How i met your mother.

Het aanbod is voor mij zeker niet karig te noemen, daar ik bij Lost en Prison Break ben blijven hangen bij seizoen 1. Vooralsnog ben ik zeer tevreden over Netflix en waarschijnlijk zijn er alweer aardig wat nieuwe series toegevoegd, als ik eind 2014, met alle bovenstaande series klaar ben ;)

28-09-2013 14:39

Tja.. ik kijk toch liever de nieuwere series en omdat ik het zo kan binnenhalen via internet heeft Netflix van mij niet de aandacht.
Ik kan me voorstellen dat als je de mogelijkheden niet hebt er wel veel mee kunt.

29-09-2013 11:04

Netflix is prima. Het verwachtingspatroon bij sommigen is totaal niet realistisch, maar als je je instelt op het feit dat je inderdaad niet kan zien wat gister in de States is uitgezonden, kan je je er prima mee vermaken. En voor 8 euro per maand heb je een prima videotheek tot je beschikking. Twee filmpjes bestellen via UPC/KPN kost je per maand net zo veel...

02-12-2013 11:21

Even nog andere vragen over Netflix, misschien dat iemand het weet.

Waaruit bepalen hun het aanbod? Worden de namen die worden opgezocht geflagged als mogelijk items om te gaan streamen.
Waarom verschilt aanbod tussen US en NL zoveel met Amerikaanse series?
Zo nu dus ook Suits wel beschikbaar in NL maar niet in US netflix, beetje omgekeerde wereld imo.
Ik zou zelf verwacht hebben dat iets eerst in US erbij komt en later als NL ondertitels eronder staande ze ook in NL beschikbaar zouden worden.

02-12-2013 12:22

Ook grappig, SG Atlantis wel in NL maar niet in US. US wel SG1 en de SG films maar niet in NL.

02-12-2013 17:17

Dat is inderdaad wel wazig 4th ;s

02-12-2013 22:26

4thaars: De reden hiervan ligt in het verwerven van de rechten. Veel van de rechten van deze series zijn in Nederland inmiddels verkocht en zijn in handen van commerciƫle zenders. Deze zenders hebben er geen baat bij dat deze series ook te zien zijn op Netflix. Voor de meeste regio's gelden verschillende afspraken. Netflix moet dus per regio overeenkomsten sluiten om series aan te kopen. Elke markt heeft ook zijn eigen smaak en voorkeuren en daar wordt dus ook op geselecteerd. Ook hebben de bioscoopreleases, DVD-releases, video on demand, en dergelijke, er mee te maken. Over het algemeen moeten films en series eerst die route hebben gevolgd, voordat Netflix het kan verwerven. Met series gaat dat wel wat sneller, maar er zijn wel marktconforme afspraken waar ook Netflix zich aan moet houden. Ook hebben zij toegezegd de ruim 1.000 titels die nu beschikbaar zijn de komende tijd uit te gaan breiden. Dit gebeurt op basis van het kijkgedrag van de abonnees. Als er een duidelijke voorkeur is voor een bepaald genre zal Netflix in dat genre extra series in licentie nemen. Naar eigen zeggen is binnen het jaar het aanbod verdubbeld.

03-12-2013 19:50

Dat geloof ik ook direct. Je merkt dat ze enorm uitbreiden, zodra er een grote deal is gesloten. Dat was vorige maand met Disney, en afgelopen week met NBC, uit mijn hoofd. Dan zit je al snel aan de 100 extra titels per week die erbij komen.

www.flixfilms.nl is overigens een prima site om dit een beetje op bij te kunnen houden, aangezien alle nieuwe releases daar worden getoond

03-12-2013 20:35

Word het misschien toch nog waard om een smart tv aan te schaffen! Ik wilde dit eerder niet omdat het aanbod van netflix nog niet genoeg was naar mijn mening(dingen die ik volgden hadden ze niet), maar nu word het toch wel intressant.

20-12-2013 23:14

Ik vind het toevoegen van series bij Netflix redelijk snel gaan, kan het haast niet meer bijhouden. Als ik naar de top 10 van mijnserie.nl kijk, dan zijn er al 7 van de 10 series beschikbaar op Netflix. Weliswaar zijn niet van iedere serie alle seizoenen beschikbaar, maar de uitbreiding gaat gestaagd. Inmiddels HBO maar opgezegd, als ik prijs en kwaliteit vergelijk met Netflix, dan is HBO eigenlijk net iets te duur. En door de komst van Netflix keek ik eigenlijk haast niet meer, scheelt weer wat centjes ;)

06-01-2014 15:14

Netflix, tja de meeste series die zij uitzenden download ik allemaal. Dus alleen House of Cards zou voor mij wat zijn. Maar misschien als ze al die zenders en contracten binnen halen dat het over een tijd toch wel iets is om over na te denken. Het is trouwens geweldig dat mijnserie.nl nu een lijst heeft gepubliceerd met alle series die Netflix op dit moment uitzend. Dan kan je makkelijker een keuze maken.
https://www.mijnserie.nl/nieuws/algemeen/1817-welke-series-kan-je-zien-via-netflix-in-nederland/

06-01-2014 18:29

Voor de nieuwste series en afleveringen zul je moeten blijven downloaden, want die zullen nooit meteen beschikbaar zijn. Maar wat Nol ook aangeeft, er wordt steeds nieuwe content toegevoegd en zelfs voor diehard seriemensen als wij van MijnSerie is het onmogelijk om elke serie te kunnen zien. Netflix is daarom uitstekend voor series die je gemist hebt, waar je achter loopt of die je zelfs ontgaan zijn. Ikzelf heb de beschikking over elke Netflix regio en dan is het aanbod gewoon enorm en gewoon uitstekend te noemen. De hoeveelheid aan series en films die dan beschikbaar is, kun je onmogelijk allemaal gezien hebben. Voor mij is Netflix dus een gouden uitvinding, aangezien ik al heel wat toppers heb gezien of ingehaald heb via Netflix.

04-03-2014 09:54

Met je Nederlands account kun je ook via je browser met de mediahint add on ook de veel uitgebreidere Amerikaanse NF bibliotheek bekijken. Alleen geen Nederlandse ondertitels maar je kan wel Engelse subs aanvinken.

04-03-2014 17:32

De media hint extensie gebruik ik inderdaad ook op mijn laptop =)

05-03-2014 08:55

Ow, je Nederlandse account werkt ook in Amerika?
Dat maakt het wel wat interessanter om Netflix dan weer aan te schaffen..

18-04-2014 13:30

ik lees hier en daar dat Netlix door sommigen al in Nederland in Ultra HD gekeken wordt op de daarvoor geschikte tv`s? Maar de UHD app daarvoor is nog niet beschikbaar, dus hoe dan wel?
Trouwens welke videoresolutie gebruikt Netflix dan hiervoor, de H264 of de H265 versie??
Ik zou het graag eens nader willen horen van degenen die hier al ervaring mee hebben.
Trouwens hoe is de HD kwaliteit, sommigen vergelijken het met goede video maar minder dan de gemiddelde blu ray kwaliteit??

Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.