Game of Thrones - Seizoen 4 (DVD)
9
Helgoned geeft Game of Thrones - Seizoen 4 (DVD) een 9.

Game of Thrones - Seizoen 4 (DVD)

Sterk vierde seizoen van Game of Thrones wordt beloond met een fraaie dvd-uitgave.
Het was prachtig om het vierde seizoen van Game of Thrones weer terug te zien. Na het relatief rustige derde seizoen is dit een opeenstapeling van intriges, dramatische ontwikkelingen, plotwendingen en prachtige actie. Het was ook een seizoen waarin wij onze eigen Michiel Huisman (Nashville) een prominente rol zien krijgen. Naast Carice van Houten (Temple) is hij de tweede Nederlander in deze serie, maar blijft het altijd de vraag hoelang hun personages het vol blijven houden.

Game of Thrones
© HBO

Het lijkt alsof de rust en vrede is neergedaald over Westeros en Kingslanding. De familie Lannister bereidt zich voor op een huwelijk, waarbij diverse gasten zijn uitgenodigd. De schijn bedriegt want in het noorden rukken de Wildlingen steeds verder op, Daenerys Targaryen (Emilia Clarke, Animals) verzamelt een omvangrijk slavenleger en ook Stannis Baratheon (Stephen Dillane, Alex Rider) zit nog steeds achter de troon van Westeros aan. Daarmee is de toon bezet voor een ijzersterke reeks van tien afleveringen van deze klassieke serie.

De dvd-uitgave van Warner Brothers/HBO is een voorbeeld voor iedere uitgave van een televisieserie.

De dvd-uitgave van Warner Brothers/HBO is een voorbeeld voor iedere uitgave van een televisieserie. De vormgeving van de buitenhoes, de doos en de wijze waarop de vijf schijfjes zijn verpakt is fraai en stijlvol. Elke schijf bevat twee afleveringen en een zeer uitgebreide set aan extra’s met voor iedereen wat interessants. Naast twee weggesneden scènes van twee minuten en een aantal bloopers van drie minuten zijn dat diverse interessante documentaires.

In The Politics of Power: a Look Back at Season 3 wordt in ongeveer 25 minuten door de belangrijkste personages teruggeblikt op de gewelddadige gebeurtenissen uit het voorgaande seizoen. Een mooie introductie om het geheugen op te frissen. In New Characters & Locations komen in acht minuten de nieuwe personages en locaties aan de orde. De titel Bastards of Westeros geeft al aan dat dit korte filmpje van zeven minuten gaat over de vele bastaardkinderen in Westeros, toegelicht door schrijver George R.R. Martin en producenten David Benioff en D.B. Weiss.

Game of Thrones
© HBO

Behind the Battle of the Wall is een uitgebreide blik op de belevenissen op en rond de muur in het noorden van 37 minuten. De acteurs en de staf van de serie vertellen over de opnames, de speciale effecten en de uitdagingen van de negende aflevering van dit seizoen. The Fallen: a Roundtable is een dertig minuten durend gesprek tussen schrijver Bryan Cogman en zeven acteurs en actrices wiens personages het loodje leggen dit seizoen. Een extra die je moet kijken nadat je de tiende aflevering hebt afgekeken. Tot slot zijn er maar liefst elf audiocommentaren bij zeven van de tien afleveringen van verschillende schrijvers, producenten en acteurs en actrices.

Het zeer goede vierde seizoen wordt beloond met een dvd-uitgave die een absolute aanrader is door het fraaie uiterlijk, de goede beeldkwaliteit en een uitgebreide hoeveelheid aan extra’s.

Over de auter, Helgoned

Helgoned
Een veertiger verslingerd aan goede televisieseries. Liefhebber van zowel klassieke als moderne series, van The Persuaders! en The Saint tot The Walking Dead, Person of Interest en The Americans. Voorheen schrijver voor het Britse cult TV magazine 'The Morning After' en sinds 2013 actief voor MijnSerie.
Bekijk profiel van Helgoned