In aanloop naar de première van de nieuwe HBO Original-serie House of the Dragon, die vanaf 22 augustus te streamen is, komt HBO Max alvast met House of the Dragon: DracARys, de officiële augmented reality app van de serie.



Met deze app kunnen fans van over de hele wereld thuis hun eigen virtuele draken “uitbroeden” en opvoeden. Elke gebruiker krijgt een unieke draak, en terwijl deze groeit zal die mijlpalen in zijn ontwikkeling meemaken die we kennen van de draken uit de wereld van George R.R. Martin. Gebruikers kunnen ook Valyrische woorden uit House of the Dragon leren waarmee ze hun draak kunnen trainen door middel van een gepersonaliseerd spraakherkenningssysteem. Wanneer de draken volwassen worden kunnen ze de wereld rond gaan reizen zodat andere gebruikers ze kunnen zien en contact met ze kunnen maken.

De digital innovation en marketingteams van HBO Max werkten samen met de creatievelingen, techneuten en strategen van The Mill om House of the Dragon: DracARys te ontwikkelen. Hierbij gebruikten ze de game-engine van Unity en de technologie van Niantic's Lightship. Het geluid is ontworpen door de Londense Factory studio.

“Met ‘House of the Dragon: DracARys’ hebben we het meest gepersonaliseerde, interactieve virtuele wezen dat ooit in je telefoon heeft gezeten tot leven gewekt met de nieuwste technologie op het gebied van augmented reality”, aldus Victor Pineiro, Director Digital Innovation bij HBO Max. “We kunnen niet wachten tot fans zich via DracARys nog dieper in de wereld van Westeros kunnen begeven.”

“Als de draken van Westeros verschijnen in de serie, dan is dat altijd een adembenemend en overweldigend moment,” aldus Kevin Young, Creative Director bij The Mill en Lead Creative van ‘House of the Dragon: DracARys. “Met DracARys wilden we gebruikers deze momenten van verwondering laten beleven in de context van hun alledaagse levens. Het is onze ambitie om op een verrijkende manier met een aanvulling op de wereld van Westeros en de mythologie van de show te komen, en daarbij de grenzen van wat in het Metaverse mogelijk is op te zoeken,” zo voegt hij daar aan toe.

House of the Dragon: DracARys’ werd op 20 juli voor het eerst exclusief gelanceerd op de San Diego Comic-Con voor bezoekers van de immersive guided experience “House of the Dragon: The Dragon’s Den.”

De app is nu beschikbaar om te downloaden in de app stores van zowel Apple als Google Play in negentien landen, waaronder Argentinië, Australië, Brazilië, Canada, Chili, Colombia, Tsjechië, Denemarken, Finland, Hongarije, Mexico, Noorwegen, Polen, Portugal, Spanje, Zweden, Nederland, Het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. Andere landen zullen te zijner tijd aangekondigd worden.