Een aantal series van AMC Networks, waaronder Fear The Walking Dead, A Discovery of Witches en Killing Eve, zullen worden gestreamd op Max als onderdeel van een ongebruikelijke digitale overeenkomst.



AMC Networks en Warner Bros. Discovery hebben een deal gesloten voor een 'programmering pop-up' waarbij meer dan 200 afleveringen van zeven AMC-titels zullen worden gelanceerd op Max, voorheen (en buiten de VS) bekend als HBO Max.

De series zullen beschikbaar zijn van vrijdag 1 september tot en met dinsdag 31 oktober.



De beschikbare titels zijn seizoen één tot en met zeven van Fear the Walking Dead, drie seizoenen van A Discovery of Witches, vier seizoenen van Killing Eve, seizoen één van Anne Rice's Interview with the Vampire, twee seizoenen van Gangs of London, seizoen één van Dark Winds en vijf seizoenen van Ride with Norman Reedus.

De series zullen zonder extra kosten beschikbaar zijn op zowel de reclame als de reclamevrije Max-diensten. Ze zullen deel uitmaken van de AMC+ Picks on Max-rail op de service en zullen geen reclame bevatten.

Het wordt gezien als een experiment voor AMC Networks, dat graag meer kijkers naar zijn series wil krijgen in de hoop dat kijkers zich vervolgens aanmelden voor AMC+.

Het komt ook nadat Warner Bros. Discovery CEO David Zaslav eerder zei dat hij gelooft dat bundeling in streaming in de toekomst belangrijk zal worden. In de aanloop naar de lancering van Max zei Zaslav dat hij gelooft dat de industrie het punt moet bereiken van opnieuw verpakken en gezamenlijke marketing van producten.

"Het lijkt heel duidelijk dat als we dit geweldige product dat we hebben samen met anderen zouden verpakken, we morgen wakker zouden worden en in elke markt, als we het nummer één, twee of drie product zijn, als we marketing zouden doen met de nummer twee of drie voor een specifieke prijs, het geweldig zou zijn voor consumenten. Het zou waarschijnlijk het verloop verminderen. We zouden allemaal één product op de markt brengen. En het zou een zinvolle consumentenervaring opleveren," zei hij in mei tijdens een evenement van MoffettNathanson.

"Als we het onszelf niet aandoen, dan denk ik dat het ons zal worden aangedaan. Het zal Amazon zijn die het doet, of Apple die het doet, of Roku die het doet. Ze zijn al begonnen," voegde hij eraan toe.

"AMC Networks maakt geweldige series en ons doel is om deze series naar zoveel mogelijk mensen te brengen, op manieren die de kijkers het beste dienen," zei Dan McDermott, President of Entertainment and AMC Studios voor AMC Networks. "Deze promotieregeling met Warner Bros. Discovery is een geweldige kans om miljoenen Max-abonnees in de VS twee volle maanden lang te laten genieten van een aantal van onze populairste en meest geprezen programma's."

"Abonnees wenden zich tot Max om een diepgaande en gevarieerde selectie verhalen te vinden voor het hele gezin," voegt Meredith Gertler, EVP, Global Content Strategy, Planning & Analysis toe. "De AMC+ collectie pop-up is een uitstekend voorbeeld van hoe we innovatieve strategieën kunnen gebruiken om waarde toe te voegen aan ons contentaanbod."

Of de AMC+ series ook buiten de VS aan het Max-aanbod worden toegevoegd is nog niet duidelijk. Die kans is er wel. Eerder dit jaar leende Max op zijn beurt titels uit aan Netflix. Die series, Ballers met Dwayne Johnson en Insecure van Issa Rae, staan ook op de Nederlandse Netflix.