CBS hoopt dat het voor de derde keer raak is met hun versie van de Duitse procedurele serie Einstein (2017).



Het netwerk ontwikkelt een nieuwe versie van het script van het Monk-duo Andy Breckman en Randy Zisk.

De briljante maar richtingloze achterkleinzoon van Albert Einstein brengt zijn dagen door als een professor met een comfortabele vaste aanstelling totdat hij door zijn kwajongensstreken in de problemen komt met de wet en hij een lokale politierechercheur moet helpen haar meest raadselachtige zaken op te lossen.



Dit is de derde poging om het project voor CBS te ontwikkelen. In 2019 ontwikkelden Monk-bedenker Breckman en regisseur Zisk een versie van de serie, die drie seizoenen liep in Duitsland. Het jaar daarop werkte het netwerk samen met Insatiable-bedenker Lauren Gussis en American Gothic-bedenker Corinne Brinkerhoff voor een versie van de serie waarin de hoofdpersoon een vrouw is die een nieuw perspectief op politiewerk toevoegde, in de nasleep van de moord op George Floyd.

Er was ook een versie van Einstein (2017) in de maak bij NBC in 2018 van Michael Reisz en Carol Mendelsohn.

Vier jaar later geven Breckman en Zisk de serie een nieuwe kans. Breckman zal schrijven en Zisk zal regisseren. Beiden zijn uitvoerend producent. Het wordt geproduceerd door CBS Studios in samenwerking met Red Arrow Studios International.

Het project wordt begeleid door Tariq Jalil van Intrigue Entertainment, die ook de productie op zich neemt en betrokken was bij alle vier de pogingen.

De Duitse Einstein (2017)-serie, geschreven door Martin Ritzenhoff en Matthias Dinter op basis van de film die zij in 2015 schreven, werd drie seizoenen lang uitgezonden op Sat.1. Tom Beck speelde de hoofdrol als Professor Dr. Felix 'Einstein' Winterberg en Annika Ernst als politiecommissaris Elena Lange. De serie werd geproduceerd door Zeitsprung Pictures.

CBS Entertainment President Amy Reisenbach sprak onlangs over de programmeringsstrategie van het netwerk. Ze zei dat ze nog steeds verwacht een aantal ontwikkelingskamers op te pikken en "mogelijk zelfs een of twee pilots voor comedyseries".

"Ik zeg graag dat we niet gebonden zijn aan een bepaalde kalender. Maar in termen van pilots of direct-naar-series, of misschien ontwikkelingskamers oppikken en dat soort dingen, willen we op maat zijn in de manier waarop we onze onderzoek en ontwikkeling voor series doen. Dus ja, we zitten niet per se vast aan dat kalenderjaar. Voor mij is het nu altijd pilotseizoen," zei ze.