7
anonymous geeft "Grace and Frankie - Seizoen 3" een 7.
Geschreven door anonymous op 9 april 2017.
5
0

Grace and Frankie - Seizoen 3

Op 24 maart ging alweer het derde seizoen van de Netflix-serie 'Grace and Frankie' live. De serie vertelt het verhaal van twee vrouwen van 70+ wiens mannen na een jarenlange relatie, die verder ging dan alleen het zijn van zakenpartners, besluiten uit de kast te komen. In de eerste twee seizoenen hebben we gezien hoe Grace (Jane Fonda, Barbarella), Frankie (Lily Tomlin, Damages) en hun gezinnen met dit nieuws omgingen. De serie heeft geen typisch thema en/of typische cast voor een Amerikaanse serie. De thematiek is apart en de acteurs en actrices op leeftijd. Toch werkt de serie en heb ik uitgekeken naar het derde seizoen.

De serie stipt allerlei onderwerpen aan die te maken hebben met ouder worden, het leven en de liefde. Op zo'n manier dat het een bepaalde vrolijkheid en luchtigheid houdt.

Ik heb mij afgevraagd wat de serie voor mij aantrekkelijk maakt. Na Friends heeft Marta Kaufman als producent wederom een serie gemaakt die gaat over vriendschap. Dit keer niet tussen dertigers, maar tussen mensen van in de 70. De serie stipt allerlei onderwerpen aan die te maken hebben met ouder worden, het leven en de liefde. Op zo'n manier dat het een bepaalde vrolijkheid en luchtigheid houdt. De karakters zijn voldoende verschillend én tegelijkertijd herkenbaar zodat ik als kijker geboeid blijft. De werkelijkheid is altijd een stuk weerbarstiger dan een televisieserie, maar toch heb je het idee naar een verhaal te kijken dat gebaseerd zou kunnen zijn op de werkelijkheid.

Grace and Frankie

Na de schok van de ontdekking van de ontrouw van hun mannen, de trouwerij van Sol (Sam Waterston, The Newsroom) en Robert (Martin Sheen, Anger Management) en de langzaam ontluikende vriendschap van de beide dames, gaan ze in dit derde seizoen op avontuur in de wonderlijke wereld van ondernemerschap. Aan het einde van het tweede seizoen bleek al dat de dames, met een vibrator voor de oudere vrouw, de markt op wilden. In het derde seizoen zien we of het hen ook daadwerkelijk gaat lukken om deze op de markt te brengen. Is dat niet genoeg, dan is er natuurlijk altijd nog de liefde. Hun beide ex-mannen beginnen als 70+ers na te denken over of ze nog willen blijven werken en hoe ze hun pensioen gaan besteden. Daar tussendoor slalommen de kinderen en hun (levens)verhalen.

Houd je zoals ik van ongecompliceerde televisie en een lachsalvo op zijn tijd, dan is het derde seizoen van Grace and Frankie zeker de moeite van het kijken waard. Al is het maar om te stimuleren dat er af en toe best afgeweken mag worden van de gemiddelde leeftijdscategorie voor hoofdrolspelers in een Amerikaanse comedy-drama.
Volg Grace and Frankie
The Beginning
The Beginning