7.5
Liesbeth de Raaf geeft "Grimm - Seizoen 5 (DVD)" een 7.5.
Geschreven door Liesbeth de Raaf op 1 Mei 2018.
3
0

Grimm - Seizoen 5 (DVD)

Seizoen vier van de serie Grimm liet ons met veel open plotten achter, waardoor ik niet kon wachten om verder te kijken. Het begin van seizoen vijf kan wat verwarring teweeg brengen door alle verschillende groepen die geïntroduceerd worden; gedurende het seizoen wordt dit echter vanzelf duidelijker. Nick Burkhardt (David Giuntoli, Buddymoon 2016) is een Grimm die aan je groeit, het is leuk om mee te maken hoe hij telkens beter wordt in zijn taak; zijn baan bij de politie kan hem daarbij net zo goed in de weg zitten als hem helpen. Helaas is seizoen vijf het een-na-laatste seizoen, maar anderzijds vind ik dit ook positief aangezien het betekent dat ze het niet eindeloos gaan uitzuigen.

Adalind (Claire Coffee, Buddymoon 2016) is altijd al mijn favoriet geweest en dat gevoel groeit alleen maar in seizoen vijf. Nick heeft veel moeten doorstaan in seizoen vier en ik ben bang dat dat in seizoen vijf niet minder wordt, maar toch maakt hij er het beste van. Gelukkig heeft hij zijn vrienden Monroe (Silas Weir Mitchell, Prison Break) en Rosalee (Bree Turner, Masters of Horror) om hem bij te staan, net als zijn partner Hank (Russell Hornsby, Seven Seconds) die er ook voor hem is.

Grimm
© NBC

Een persoon waar ik me vanaf het eerste seizoen al aan stoorde, is Juliette (Bitsie Tulloch, Concussion 2015), ik heb er nooit in geloofd dat ze altijd achter Nick zou blijven staan. Dat zij in seizoen vier telkens meer ontspoorde, was niet eens een echte verrassing. Haar rol ontwikkelt zich in seizoen vijf echter zover dat ik haar nog bijna ga waarderen ook. We zien ook meer van politieagent Wu (Reggie Lee, The Journey of Allen Strange) die mij ook iets minder ligt, in dit seizoen krijgt Wu een zware beproeving voor zijn kiezen.

Een baby opvoeden met je aartsvijand, hoe je doe je dat? Het is allemaal niet makkelijk voor Nick, maar hij gaat er wel voor. Adalind laat een geheel andere kant van zichzelf zien, dat is dan meteen een mooie boodschap, namelijk dat iemand nooit volledig slecht of goed is. Monroe en Rosalee komen ook in dit seizoen vaak naar voren en dat is erg mooi. Ik ben gek op hun kruidenwinkeltje waar praktisch alles in te vinden is. Sinds seizoen vier heeft de kelder van het kruidenwinkeltje een prominente rol gekregen in de serie en dat maakt het winkeltje des te leuker.

Grimm
© NBC

De extra's op de DVD zijn ook de moeite waard, vanaf de derde disk kom je verwijderde scènes tegen en die zijn interessant om te zien. Van de meeste begrijp ik wel dat ze niet in de serie terecht zijn gekomen, maar sommige kunnen wel handig zijn voor de verhaallijn. Ze gaan er soms erg snel doorheen en de extra scènes maken het dan net even wat begrijpelijker. Je zou denken dat dit seizoen al bezig is met het eind, aangezien er hierna nog maar één seizoen volgt. Niks is echter minder waar, de verhaallijnen zijn nog druk bezig en volop in ontwikkeling. Van het volgende seizoen verwacht ik uiteraard wel een einde, maar hoe dat zich precies zal ontwikkelen is mij tot nog toe een raadsel. Gezien de creativiteit van de makers ben ik ervan overtuigd dat we nog van alles kunnen verwachten, voorspelbaarheid zal daar echter niet bijzitten.
Volg Grimm
The End
The End