6
Helgoned geeft "Hawaii Five-0 - Seizoen 10" een 6.
Geschreven door Helgoned op 15 Mei 2020.
3
0

Hawaii Five-0 - Seizoen 10

Het tiende seizoen betekent ook het laatste seizoen van Hawaii Five 0, de remake van de klassieke originele serie die in 1980 eindigde. Destijds was er een waardig opvolger op Hawaii in de vorm van Magnum p.i. Wellicht dat de reboot van die serie ook een waardig opvolger zal blijken. Magnum, Rick, T.C. en Higgins hebben dit seizoen in ieder geval gastoptredens in diverse afleveringen van Hawaii Five 0.

Hawaii Five-0
© CBS

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: het is goed dat de serie ten einde komt.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: het is goed dat de serie ten einde komt. De schrijvers zijn grotendeels hun inspiratie kwijtgeraakt en vallen steeds vaker in herhaling. Het wegvallen van oudgedienden breekt de serie steeds meer op en hoe enthousiast de vele nieuwe gezichten hun rol ook oppakken, de frisheid en energie is veel minder aanwezig. Gelukkig komen in de loop van het seizoen een aantal oude bekenden nog één keer langs in verschillende afleveringen.

Steve McGarrett (Alex O’Loughlin, Moonlight) is uiteraard nog steeds het middelpunt van de serie, als leider van de politietaskforce. Zijn collega Danny Williams (Scott Caan, Entourage) ontbreekt helaas in veel afleveringen. Dat vind ik echt een groot gemis, de humor en chemie tussen die twee is toch de drijvende kracht van de serie. De twee andere veteranen van de serie Adam Noshimuri (Ian Anthony Dale, Murder in the First) en Lou Grover (Chi McBride, Human Target), zijn vaker in beeld dan Danny. Vooral het personage van de ervaren, norse Lou Grover zorgt vaak voor een komische noot in de afleveringen.

Hawaii Five-0
© CBS

Dit laatste seizoen kent een aantal middelmatige afleveringen, zoals de gebruikelijke aflevering rond Halloween die een mengelmoesje is van de Haloweenafleveringen uit eerdere seizoenen. Ook de verhaallijn rond Adam die weer in de kringen van de Yakuza lijkt te worden getrokken, zijn vaak vergezocht en niet overtuigend. In de tweede seizoenshelft herstelt de serie zich met een serie sterke afleveringen. Daaronder zijn een aflevering waarin Danny een nieuwe liefde lijkt te vinden, maar dan in een benarde situatie terechtkomt en een aflevering waarin het nichtje van Grover wordt ontvoerd.

De twee slotafleveringen waren de best bekeken afleveringen van het seizoen. Hoewel ik de serie en de personages zeker zal missen, was dit laatste seizoen één van de minsten van de serie en is het logisch dat er werd besloten om geen elfde seizoen aan te lopen. Na 240 afleveringen viel het doek voor, als ik me niet vergis, de meest succesvolle remake uit de Amerikaanse televisiegeschiedenis.
Volg Hawaii Five-0
Aloha (Goodbye)
Aloha (Goodbye)