8
anonymous geeft "Alta Mar - Eerste aflevering" een 8.
Geschreven door anonymous op 17 juni 2019.
0
0

Alta Mar - Eerste aflevering

Een spannende serie op een Titanic-achtige boot vol art déco. Veel heb ik niet nodig om uit te kijken naar de eerste aflevering. De intro is alvast veelbelovend. Het beeld van eindeloos water en een vrouwenlichaam dat hierin lijkt weg te zinken. Na amper een minuut weten we al dat drie mensen vermoord zullen worden. Dat weet de kapitein, wel een beetje theatraal, ons te vertellen bij het invullen van zijn scheepslogboek.

En in de volgende twee minuten wordt er nog meer mysterie gecreëerd. Twee zussen die de boot willen nemen botsen letterlijk op een vrouw die bang is voor haar leven. Ze besluiten haar mee aan boord te smokkelen als verstekeling. Wie de vrouw precies is, is natuurlijk de grote vraag. Alta Mar mist haar start niet.

Het vertrek van de boot wordt in ware Titanic-stijl in beeld gebracht. De glorie, pracht en praal stralen van het scherm. Een overvolle kade, slingers, de fraaie ruimtes in en op de boot, de prachtige kostuums … Het vervoert je letterlijk mee in het verhaal. Filmisch is dit duidelijk een hoogstandje. Je kan de boot in zijn geheel zien en hij lijkt levensecht te zijn. De visual effects mogen er dus wezen.

Een aantal personages passeren de revue in deze eerste aflevering. Echt veel komen we nog niet van hen te weten, al krijg je bij de meesten wel al een duidelijk beeld. Een beetje te duidelijk. Sommigen richting karikatuur. Maar het is wellicht te vroeg om al een oordeel te vellen. De volgende afleveringen kunnen dieper liggende lagen bloot leggen. Dat er een aantal mysteries uit het water zullen rijzen, is alvast duidelijk.

De spanning is dus verzekerd. Er zijn veel vragen waarop je als kijker een antwoord wil. Ondertussen slepen de decors je al dromend mee op deze tocht van Spanje naar Brazilië. En als dat niet genoeg zou zijn, zijn Jon Kortajarena (La Verdad) die de eerste stuurman speelt en Ivana Baquero (The Shannara Chronicles) die Eva speelt, een streling voor het oog. Twee mooie mensen die op dit eerste zicht geen al te slechte acteerprestaties neerzetten. Ontzettend benieuwd wat de volgende zeven afleveringen zullen brengen.
Volg Alta Mar
The Eternal Sea
The Eternal Sea