Helgoned geeft "I Am Groot - Eerste twee seizoenen" een 7.5.
Geschreven door Helgoned op 10 november 2023.
4
0

I Am Groot - Eerste twee seizoenen

I am Groot is een amusante animatieserie, niet baanbrekend, maar leuk tijdverdrijf voor jong en oud.

In het Marvel universum is in de loop der jaren humor een grotere rol gaan spelen. De film Ant-Man met Michael Douglas (The Streets of San Francisco) uit 2015 was al met veel knipogen gemaakt, en Deadpool met Ryan Reynolds (Two Guys and a Girl) uit 2016 als de verminkte antiheld met vreselijk morbide humor deed daar nog diverse schepjes bovenop en was bovendien een commercieel hoogtepunt. In 2014 was de start echter voor Guardians of The Galaxy, een bioscoopfilm over een groep intergalactische smokkelaars die een object stelen dat hen veel problemen oplevert.

Disney nam in 2019 uiteindelijk filmstudio 21st Century Fox over en kreeg daarmee ook diverse Marvel karakters in eigendom. Daarmee kreeg Disney ook Guardians of the Galaxy in handen en één van de personages was een ideaal karakter voor de beroemde animatiestudio. De groep smokkelaars uit Guardians of the Galaxy kennen namelijk ook ‘Groot’ een ijzersterke boom van een karakter dat maar drie woorden kan uitspreken: “I am Groot”. Met zeer verschillende intonaties weet acteur Vin Diesel die zin in zoveel varianten uit te spreken dat het duidelijk is wat Groot precies bedoelt.

I Am Groot
© Disney+

De serie heeft behalve de personages niet echt een connectie met de ontwikkelingen in de Guardians of the Galaxy films.

Groot lijkt op een boom en ziet er indrukwekkend uit, maar is het toonbeeld van goedheid. Onschuldig en ondanks de kracht die hij bezit zeer vredelievend. Disney besloot om een serie van korte animatiefilmpjes te maken over dit interessante personage. Dat heeft Disney gedaan in vijf afleveringen per seizoen en met twee seizoenen tot nu toe, kunnen we terugblikken op tien korte filmpjes over Groot. Het gaat dan over de jonge baby Groot die opgroeit op zijn planeet en daar allemaal verschillende zaken meemaakt. De serie heeft behalve de personages niet echt een connectie met de ontwikkelingen in de Guardians of the Galaxy films.

I Am Groot
© Disney+

In filmpjes van vier tot zes minuten zijn de eerste twee seizoenen binnen een uurtje te bekijken. Het is veel leuker om zo nu en dan een paar afleveringen te bekijken, dan allemaal achter elkaar. De meeste daarvan zijn grappig en vrolijk van toon. Baby Groot groeit op, wordt boos, teleurgesteld en bang, ontdekt de vreemde natuur op verschillende planeten, maar komt ook in aanraking met robots en ruimteschepen. De filmpjes zijn mooi gemaakt en er zijn heel verschillende verhaallijnen bedacht. Naast Vin Diesel lenen ook Bradley Cooper (Alias) en Jeffrey Wright (Westworld) hun stemmen voor de serie. I am Groot is een amusante animatieserie, niet baanbrekend, maar leuk tijdverdrijf voor jong en oud. Inmiddels wordt al gewerkt aan het derde seizoen.
Volg I Am Groot
Groot and the Great Prophecy
Groot and the Great Prophecy