7
Sandra Hutchison geeft "Lethal Weapon - Seizoen 1 (DVD)" een 7.
Geschreven door Sandra Hutchison op 9 november 2017.
1
0

Lethal Weapon - Seizoen 1 (DVD)

De Foxserie Lethal Weapon is gebaseerd op de bekende Amerikaanse actiefilm uit 1987 die dezelfde titel draagt. Deze actiefilm over twee politieagenten werd de doorbraak van acteur Mel Gibson en Danny Glover. Ook in de serie draait het verhaal om een eigenaardig politieduo, Martin Riggs en Roger Murtaugh. Dit keer zijn de rollen weggelegd voor acteurs Clayne Crafword (Rectify) en Damon Wayans (My Wife and Kids).

Deze Amerikaanse actieserie uit 2016 start direct heftig, de kijker ziet een gelukkig stel waarvan de vrouw hoogzwanger is, ze stapt achter het stuur en overleeft de rit niet. Haar man, een ex-Seal uit Texas blijft daarna alleen achter. Zijn ex-schoonvader regelt een baan voor hem in Los Angeles als agent. Hij wordt daar gekoppeld aan een ervaren agent met hartproblemen. Het duo is elkaars tegenpool, maar na wat worstelingen blijken ze elkaar erg goed aan te vullen. Hoewel ze het zelf niet snel toe zullen geven, worden ze de beste maatjes.

Lethal Weapon
© FOX

Martin Riggs blijkt in de praktijk net een losgeslagen projectiel, hij geeft na het verlies van zijn vrouw niet veel meer om zijn leven en neemt tijdens de jacht op criminelen dan ook onnodig veel risico. Zijn losbandigheid zorgt voor zwaar overtrokken, maar vermakelijke actiescènes. Zijn partner wordt doorr zijn collega geconfronteerd met zijn slechte lichamelijke conditie, wat zo nu en dan weer komische scènes oplevert.

Lethal Weapon
© FOX

Of het een bewuste keuze is of niet van de makers, de serie doet in elk geval wat ouderwets aan. Zowel wat kleurgebruik, actiescènes, als geluid betreft. Echter dit past goed bij deze politieserie. Het geeft een ietwat nostalgisch sfeertje en doet daardoor nog meer denken aan de traditionele Lethal Weapon film. In de afleveringen wordt ook een aantal keer de serie CHIPs genoemd. De Lethal Weapon serie lijkt dan ook vooral een ode te zijn aan oude Amerikaanse politieseries en films.

Dit eerste seizoen is vermakelijk te noemen, maar zeker niet origineel. Op het acteerwerk is weinig aan te merken, goede acteurs! Hoewel de veelvuldig kleffe intieme scènes tussen Tris (Keesha Sharp) en haar man Roger Murtaugh toch erg onrealistisch overkomen, maakt vooral Clayne Crawford met zijn rol een hoop goed.
Volg Lethal Weapon
The Spy Who Loved Me
The Spy Who Loved Me