Life Sentence - Eerste aflevering
7
Bo Verhoef geeft Life Sentence - Eerste aflevering een 7.

Life Sentence - Eerste aflevering

Je kunt het je bijna niet voorstellen, als je je hele leven denkt dat je niet lang te leven hebt. En op een dag is dat afschuwelijke idee weg. Komen er jaren bij, in plaats van dat er jaren af gaan. Kun je en mag je ineens wel nadenken over een toekomst. Wat zou jij dan doen? Zou je meteen grootse plannen maken? Of denk je na over elke keuze die je hebt gemaakt in je ongeneeslijke leven? Die vragen komen aan bod in de nieuwste serie van de Amerikaanse zender The CW, Life Sentence.

Haar leven moest zo fantastisch mogelijk zijn en niets was te gek, want wat had ze te verliezen?

In Life Sentence draait het om Stella Abbott (gespeeld door Lucy Hale, bekend van Pretty Little Liars). Jarenlang leefde ze met kanker en de gedachte dat ze niet oud zou worden. Haar leven moest zo fantastisch mogelijk zijn en niets was te gek, want wat had ze te verliezen? Totdat ze ineens hoort dat de kanker weg is en de hele wereld en haar hele leven weer aan haar voeten ligt. Een enorme shock voor Stella natuurlijk, maar ook voor haar familie en vrienden. Stella’s familie was zo druk bezig met Stella’s leven mooi maken, dat ze hun eigen leven verwaarloosden. En nu Stella beter is, komt alles naar boven.

Stella’s moeder Ida (Gillian Vigman) houdt van vrouwen, haar zus Elizabeth (Brooke Lyons) haat haar werk en wil eigenlijk schrijfster worden, haar broer Aiden (Jayson Blair) valt alleen maar op getrouwde vrouwen en haar vader Paul (Dylan Walsh) heeft de afgelopen jaren zoveel in Stella geïnvesteerd dat hij zelf nauwelijks iets over heeft. En is de liefde tussen Stella en haar man Wes (Elliot Knight) wel echt, of wat het allemaal romantisch omdat ze beide wisten dat het zou eindigen?

In de eerste aflevering leer je vooral Stella en haar familie kennen. Je maakt kennis met de vele verschillende karakters, je krijgt een beeld van alle relaties onderling en je denkt als kijker mee met Stella over wat ze nu gaat doen nu ze echt kan leven. Dan is de aflevering al snel voorbij. Dat zet je wel aan het denken over de volgende afleveringen. Welke kant zullen ze op gaan? Zal het vooral om Stella’s nieuwe leven draaien of blijven we ook zoveel van de rest van de familie leden zien?

Maar mijn grootste vraag is misschien wel; waar gaat de serie naar toe? Een serie over iemand die weer ‘opnieuw moet leren leven’ kan erg interessant zijn, maar ik hoop wel dat aan het einde van het seizoen Stella niet ineens weer hoort dat de kanker terug is. Dat zou namelijk een beetje voorspelbaar zijn en misschien ook iets te ‘makkelijk’ gedacht. Ik hoop ook dat het niet een te luchtige serie wordt, want wat mij betreft mag de serie best wel heftig worden af en toe en dichtbij de realiteit komen. Voor nu in elk geval nog een serie die alle kanten op kan en ik ben benieuwd welke kant het wordt.

Over de auteur, Bo Verhoef

Bo Verhoef
Bo woont en werkt in Enschede en is simpelweg verslaafd aan televisieseries. Misdaad, drama, thrillers of zoetsappige niemendalletjes. Geen genre is haar te gek. Haar meest favoriete series zijn Grey's Anatomy, The Handmaid's Tale, Manhunt: Unabomber, The Crown, Luther, Bodyguard en series die zijn gebaseerd op boeken of waargebeurde verhalen.
Bekijk profiel van Bo Verhoef