Lost in Space (2018) - Eerste aflevering
7
Sam Blaauboer geeft Lost in Space (2018) - Eerste aflevering een 7.

“Een enigszins opwindende eerste aflevering van de Lost in Space remake”, zo beschrijf ik de eerste aflevering van deze nieuwe Netflix-Original maar. Nadat ik de trailer gezien had, kreeg ik gelijk interesse in de serie. Het nadeel: ik moest wachten tot de serie online komen. En niet getreurd, de Netflix-Original staat inmiddels in volle glorie op Netflix en is voor iedereen te bekijken.

Lost in Space (2018)

Voor diegene die deze recensie leest voordat hij de serie heeft gezien: een kleine spoiler-waarschuwing. De eerste aflevering van de Netflix-serie begint rustig. De Robinsons, bestaande uit moeder Maureen Robinson (Molly Parker, 1922), vader John Robinson (Toby Stephens, 13 hours), dochter Judy (Taylor Russell, Before I Fall), dochter Penny (Mina Sundwall, #Horror) en zoon Will Robinson (Maxwell Jenkins, Sense 8), spelen een kaartspelletje terwijl ze onderweg zijn naar hun nieuwe wereld: Alpha Centauri. Onderweg raken ze de controle over hun schip kwijt en maken een crashlanding op een nieuwe, compleet onbekende planeet.

Puntje van aandacht: het is niet van dezelfde floot als hun schip. Het is zelfs niet menselijk.

Het gaat naarmate de aflevering vordert steeds slechter met de Robinsons. Dochter Judy zit vast in ijs met maar een paar uren aan zuurstof, moeder Maureen raakte gewond tijdens de crashlanding en zoon Will raakt zijn vader kwijt nadat ze op zoek gaan naar een manier om Judy uit het ijs te krijgen. Hier ontdekt Will een ander schip dat ook op de nieuwe planeet geland is. Puntje van aandacht: het is niet van dezelfde vloot als hun schip. Het is zelfs niet menselijk.

De eerste aflevering laat goed zien waar de serie toe in staat is. Het laat de relaties de familie, met al hun problemen zien.

Introductie van andere karakters maken het interessanter.

Even doorheen komen voor mij, maar zeker de moeite waard. Ik heb genoten van de eerste aflevering. Wat het interessant maakt, was de introductie van karakters zoals Dr. Smith (Parker Posey, The Return of Jezebel James). De makers zetten dan ook veel klaar voor komende afleveringen en laten je speculeren over de rol van de geïntroduceerde karakters in de serie.

[image-100232]
Kort gezegd, de eerste aflevering was enigszins opwindend en ik heb er redelijk van genoten. Helaas maakte het me niet super warm voor aflevering twee. Uiteindelijk wel gekeken, maar zeker niet gelijk na de eerste. Het acteerwerk was over het algemeen wel goed, geen problemen daar. Al met al, een goede eerste aflevering die van mij een 7 krijgt.

Over de auteur, Sam Blaauboer

Sam Blaauboer
Sam Blaauboer (1998) is iemand die graag de balans zoekt tussen het kijken van series en het schrijven hierover. Vanaf eind 2016 schrijft Sam korte(re) recensies waar hij zijn enthousiaste mening geeft over de meest uiteenlopende series. Zijn interesses liggen bij vele genres. Van de donkere komedie Rick and Morty tot de documentaire Story of God with Morgan Freeman en van de misdaad Sherlock Holmes tot de sciencefiction Star Trek: Discovery. Hij staat altijd open voor nieuwe suggesties. Naast series is hij ook fervent fan van films, games en strips, maar hier zal je alleen zijn serierecensies treffen.
Bekijk profiel van Sam Blaauboer