6.5
anonymous geeft "Maniac (2018) - Eerste aflevering" een 6.5.
Geschreven door anonymous op 25 september 2018.
2
0

Maniac (2018) - Eerste aflevering

Ergens tussen Ozark en Iron Fist in keek ik de eerste aflevering van de tiendelige Netflix serie Maniac. Ik ben er twee keer aan begonnen en ben twee keer voor het einde van de aflevering afgehaakt. Uiteindelijk haalde ik tijdens de derde poging het einde van de aflevering wel.

Nu is het ineens gegrepen worden door een serie niet persé een vereiste voor een goede score voor de hele serie, maar als de score zich richt op de eerste aflevering dan is een 6,5 na twee vruchteloze pogingen het hoogst haalbare. Na bovenstaande is het misschien wat moeilijk te geloven, maar Maniac is maniakaal, maar zeker geen onvoldoende waard. Ik kan mij zo voorstellen dat na het kijken van de rest van de afleveringen van het eerste seizoen mijn cijfer stijgt. Er zijn interessante aanknopingspunten.

Maniac wordt aangeprezen als een komedie, drama en scifi in één. Een vreemde combinatie van genres als je het mij vraagt.

Maniac wordt aangeprezen als een komedie, drama en scifi in één. Een vreemde combinatie van genres als je het mij vraagt. Met in de hoofdrol twee bekenden uit de filmwereld namelijk Emma Stone (The Help en Lala Land) en Jonah Hill (Moneyball en The Wolf of Wallstreet). Hill, die in deze film gehalveerd is in kilo's, is niet voor het eerst de tegenspeler van Stone. Samen speelden ze elf jaar geleden al in de film Superbad.

In de serie speelt Hill de rol van Owen Milgrim en Stone de rol van Annie Landsberg. De beide karakters kennen elkaar niet, maar ontmoeten elkaar terwijl ze deelnemen aan een test voor een nieuw medicijn. De eerste aflevering focust zich voor een groot deel op het achtergrondverhaal van Owen Milgrim, maar daarnaast maken we als kijker ook al kort kennis met Landsberg.

Het meest interessante aanknopingspunt en een reden om ook de tweede aflevering te kijken is wat mij betreft de familierelatie tussen Milgrim zijn ouders en broers.

Het meest interessante aanknopingspunt en een reden om ook de tweede aflevering te kijken is wat mij betreft de familierelatie tussen Milgrim zijn ouders en broers. Ik ben naast de relatie tussen de twee hoofdpersonen erg benieuwd wat de gekte die we deze eerste aflevering zien op termijn oplevert. Kortom: de eerste aflevering was even doorbijten en ik ben toch benieuwd naar het vervolg.
Volg Maniac (2018)
Option C
Option C