Marvel's Loki - Seizoen 2
7.5
Lucas Verbunt geeft Marvel's Loki - Seizoen 2 een 7.5.

Marvel's Loki - Seizoen 2

Krijgt Marvel's Loki een fantastisch einde met een prima seizoen? Ik benieuwd hoe de serie een vervolg krijgt in de rest van het MCU.
Het zal velen van jullie niet ontgaan zijn dat er een soort Marvel-moeheid heerst in de wereld. De films presteren momenteel niet zo goed als ze voorheen deden. (maar leveren nog steeds enorm veel miljoenen op) en niet alle series worden even goed ontvangen. Het antwoord: kwaliteit boven kwantiteit. En een iets lager tempo als het aankomt op het uitbrengen van series.

Het is een prachtige ronde cirkel voor een personage dat we al meer dan 10 jaar volgen op het grote en kleine scherm.

Het eerste seizoen van Marvel's Loki verscheen in 2021. Marvel's Loki is één van de weinige series uit het Marvel Cinematic Universe (MCU) dat een tweede seizoen heeft gekregen. De series vertellen namelijk een vooraf uit een gezet verhaal en als dat verhaal is verteld is ook de serie klaar. Met het tweede seizoen wordt het verhaal van Marvel's Loki afgerond.

Het tweede seizoen van Marvel's Loki gaat verder waar het eerste seizoen eindigde. Marvel's Loki speelt zich af binnen de TVA, de Time Variance Authority, de organisatie de verantwoordelijk is voor het behouden van de 'Sacred Timeline'. Na de gebeurtenissen uit het eerste seizoen liggen alle tijdlijnen over hoop. Aan Loki om dit op te lossen.

Ik moet bekennen dat het hele seizoen wat fragmentarisch aanvoelt. Het komt wat langzaam op gang en gaat van hot naar her. Pas in de vijfde aflevering, van de zes, voelt alsof we op een nuttig punt in het verhaal zijn aangekomen. Aflevering twee tot en met vier voelen als opvulling. Dit is niet per se erg, omdat het fijne personages zijn om tijd mee door te brengen. Maar omdat de afleveringen wekelijks verschenen vond ik het lastig om erin te komen. Ik had het dan liever in één keer gekregen om vervolgens het hele seizoen te bingewatchen.

Er komen weinig personages bij in dit twee seizoen. Het belangrijkste personage en meest opvallende is Ouroboros, vertolkt door Ke Huy Quan (American Born Chinese). Echt een fantastische toevoeging aan deze kleurrijke cast, welke bestaat uit onder andere Tom Hiddleston (The Essex Serpent) als Loki, Gugu Mbatha-Raw (The Girl Before), Wunmi Mosaku (We Own This City), Eugene Cordero (Central Park), Owen Wilson (Cars) en Sophia Di Martino (Peacock).

Marvel's Loki
© Disney+

Over het algemeen is dit tweede seizoen prima. Maar wat het echt omhoog tilt zijn de laatste twee afleveringen. De krachten die worden geïntroduceerd en wat dat betekent voor het MCU, plus wat er in de finale met het personage van Loki wordt gedaan is echt fantastisch. Het is een prachtige ronde cirkel voor een personage dat we al meer dan tien jaar volgen op het grote en kleine scherm. Alleen dat maakt al die prima, en soms een beetje saaie, aflevering helemaal goed.

Vanwege bovenstaande krijgt dit twee seizoen van Marvel's Loki van mij een 7.5!

Over de auter, Lucas Verbunt

Lucas Verbunt
Lucas (1998) is een enthousiaste seriefanaat en afstuderend communicatie student. Hij beleeft veel plezier aan het kijken van, en schrijven over, series. Daarnaast leest hij ook graag een goed boek. Favorieten van Lucas zijn Orphan Black, Sense8, The Magicians, The Crown en Penny Dreadful.
Bekijk profiel van Lucas Verbunt