Matlock (2024) - Eerste aflevering
8
Helgoned geeft Matlock (2024) - Eerste aflevering een 8.

Matlock (2024) - Eerste aflevering

Matlock (2024) met Kathy Bates is de leukste reboot van een klassieke serie sinds jaren.
Zondag 22 september 2024 betekende de terugkeer van de beroemde rechtbankadvocaat Matlock (2024) op de Amerikaanse televisie. De oude gedistingeerde grijze man Ben Matlock, is in deze reboot vervangen door een gepensioneerde juriste Madeline 'Matty' Matlock (Kathy Bates, Harry’s Law). Zij weet zich met haar vriendelijke houding, prettige voorkomen en kennis van dossiers binnen te praten in advocatenkantoor Jacobson Moore.

Matlock (2024)
© CBS

In de loop van deze eerste aflevering zijn er heel wat verrassende ontwikkelingen en wendingen in het verhaal.

In de loop van deze eerste aflevering zijn er heel wat verrassende ontwikkelingen en wendingen in het verhaal. Dat maakt deze pilotaflevering een zeer aangename drie kwartier televisie. Matty palmt op handige wijze eerst advocate Olympia (Skye P. Marshall, Good Sam) en daarna langzaam haar ondersteunende juristen Sarah Yang (Leah Lewis, Nancy Drew) en Billy Martinez (David del Rio, The Troop) in met haar opmerkzaamheid en ontwapenende directheid.

Olympia is direct al onder de indruk van Matty, maar zit diep in haar scheiding van Julian Monroe (Jason Ritter, Parenthood). Er is een leuke rol voor veteraan Beau Bridges (Masters of Sex) als senior (de vader van Julian Monroe), waardoor de verhoudingen binnen Jacobson Moore enigszins gespannen zijn. Er is gelukkig ruimte voor humor en de aflevering eindigt met een fraaie onthulling.

Matlock (2024)
© CBS

De eerste aflevering werkt ten eerste bijzonder goed door de sterke rol van hoofdrolspeelster Kathy Bates. Zij is overtuigend als de scherpzinnige Matty, die gemakkelijk onderschat wordt door haar juridische collega’s. Ten tweede blijft het tempo lekker hoog en biedt het verhaal genoeg energie en verrassing om steeds te blijven boeien. Een prima start van deze nieuwe versie van de televisieklassieker Matlock die te zien was tussen 1985 en 1996.

Over de auteur, Helgoned

Helgoned
Een veertiger verslingerd aan goede televisieseries. Liefhebber van zowel klassieke als moderne series, van The Persuaders! en The Saint tot The Walking Dead, Person of Interest en The Americans. Voorheen schrijver voor het Britse cult TV magazine 'The Morning After' en sinds 2013 actief voor MijnSerie.
Bekijk profiel van Helgoned