Een mijlpaal is bereikt! Stagiaires Sam en Philo zitten op de helft van hun stage en hun onderzoek naar het Fan account is afgerond. De adviezen voor verbeteringen zijn in aanbouw (meer informatie onderaan dit bericht).
Sam en Philo zijn nu toe aan het volgende en laatste onderzoek, namelijk de mobiele applicatie. Aan de hand van verschillende onderzoeksmethoden brengen zij het productgebruik in beeld en ontwerpen zij een prototype van de mobiele applicatie. Dit prototype wordt een 'nieuwe versie' van de applicatie, die zij vervolgens ook gaan testen. Vanuit hun bevindingen leveren zij een advies aan MijnSerie, waarmee ik de applicatie kan verbeteren.
Op dit moment hebben ze nogmaals jullie hulp nodig bij het verkrijgen van de juiste informatie met betrekking tot het gebruik en de beleving van de MijnSerie applicatie. Hiervoor hebben zij een enquête opgesteld, met de vraag of jullie deze willen invullen. De enquête blijft online tot maandag 18 april 12:00.
Onderzoek naar het Fan account
Het onderzoek naar het Fan account is afgelopen en de aanbevelingen zijn naar mij opgestuurd. Ik ben dan ook druk bezig om deze aanbevelingen in te bouwen op de website. De grootste aanpassing die plaats gaat vinden is het wijzigen van de naam "Fan". Uit het onderzoek kwam namelijk dat "Fan" niks te maken heeft een betaald account. Iedereen kan namelijk Fan zijn van zijn/haar favoriete series en daar hoef je niet voor te betalen. Via de enquête en een poll op de website mochten jullie laten weten wat jullie de beste naam vinden voor het betaalde account. En de winnaar is geworden... tromgeroffel.. Premium! Vanaf het moment dat de aanpassingen live gaan zal er dus niet meer gesproken worden over een Fan account en Fans, maar over een Premium account en Premium gebruikers.
Naast deze verandering zal het dashboard van het betaalde account ook op de schop gaan. Momenteel geeft de Fan pagina statische informatie over wat je allemaal kunt doen met een Fan account. Deze nieuwe 'Premium pagina' zal in plaats daarvan dynamisch en interactief worden. Je ziet straks gelijk informatie over jou en voor jou en dit zal wekelijks of maandelijks zal veranderen. Ook de proefperiode zal aangepast worden van drie dagen naar één maand en is het straks voor iedereen mogelijk om het account opnieuw te proberen. Verder zijn er veel design aanpassingen zodat het geheel dezelfde style heeft als de rest van de website.
Ik ben inmiddels al een weekje bezig om de aanpassingen te bouwen en door te voeren en verwacht dat hier nog één à twee weken bij komen voordat het online komt staan. Nog eventjes geduld dus.
Om net zo'n geslaagd onderzoek uit te voeren naar de app als naar het fan account vragen wij jullie bij deze dus om ons weer zo goed te helpen. Alvast heel erg bedankt!
13 april 2016, 14:27 door Jos Herbrink