Person of Interest - Seizoen 2
8
Leoni Jansen geeft Person of Interest - Seizoen 2 een 8.

Person of Interest - Seizoen 2

Privacy is een illusie! In onze wereld met de vele camera’s, smartphones en andere te hacken elektronica ben je overal en altijd te volgen. Zeker in een stad als New York. De serie Person of Interest maakt op een intelligente, humoristische en spannende manier gebruik van dit gegeven. Een zeer rijke hacker, Harold Finch (Michael Emerson, Lost), heeft ooit voor de overheid een machine gebouwd die nummers uitspuugt van terroristen. De machine spuugt ook nummers uit van anderen die iets gaat overkomen, de overheid doet daar niets mee. Harold kan dat met zijn geweten niet verkroppen en huurt een voormalig spion/moordenaar, John Reese (Jim Caviezel) in, om samen met hem deze mensen te redden. Ze worden daarbij geholpen door twee politieagenten, Fusco en Carter.

Aan het einde van het eerste seizoen wordt Harold ontvoert door Root, (Amy Acker, Angel) die de locatie van de machine wil weten om de machine “vrij te laten”. John vindt hem op tijd, maar het is wel weer een teken dat ze met hun reddingen anderen tegen zich in het harnas jagen. In het tweede seizoen komen we bijvoorbeeld ook meer te weten over HR, een groep corrupte politie agenten en andere overheidsfunctionarissen, en zit ook de overheid die ook de machine gebruikt en de FBI achter John en Harold aan.

In het tweede seizoen is er ook meer aandacht voor het verleden van John en Harold, en dat wordt mooi verweven in het verhaal. De formule van de afleveringen is grofweg steeds hetzelfde. De machine spuugt een nummer uit en John en Harold gaan op zoek naar waarom deze persoon mogelijk vermoord gaat worden en beschermen hem of haar als de aanslag wordt gepleegd. Ondertussen is HR en alle anderen die achter onze twee helden aanzitten, een rode draad door de serie heen. Ook weten steeds meer mensen van “de man in het pak” waardoor ze soms ook hulp krijgen van personen die ze eerder gered hebben om anderen te redden. Alle verhaallijnen zijn goed geschreven en de verschillende lijnen komen vooral in de laatste afleveringen van het seizoen mooi bij elkaar.

Hoewel ik zelf normaal gesproken meer een fan ben van series die uit een enkel verhaal bestaan vind ik deze serie toch wel erg goed. De rode draad is spannend genoeg om mij aan het einde van elke aflevering weer naar een volgende te sturen. Het einde van seizoen 2 is met veel actie en humor een super goede afsluiting van een spannend seizoen. Deze serie zal je zeker aanspreken als je houdt van bijvoorbeeld NCIS, Spooks of Arrow. Ik kijk in elk geval uit naar het derde seizoen!

Over de auter, Leoni Jansen

Leoni Jansen
Leoni is een jonge vrouw die volgens haar vrienden serieverslaafd is, zelf vindt ze dat het nog wel meevalt. Nadat ze altijd door vrienden, familie en collega's werd bevraagd over tips voor series is ze gaan schrijven voor mijnserie.nl. Leoni houdt naast serie kijken van lange en verre vakanties, het enige nadeel is dat ze dan haar series moet missen.
Bekijk profiel van Leoni Jansen