6.5
Frederika Reihs geeft "Pretty Little Liars: Original Sin - Seizoen 1 (DVD)" een 6.5.
Geschreven door Frederika Reihs op 6 augustus 2023.
2
0

Pretty Little Liars: Original Sin - Seizoen 1 (DVD)

Pretty Little Liars: Original Sin is meer gericht op horror, duistere settings en klassieke verwijzingen, maar blijft toch een typisch high school drama. Nadeel: de rode draad is vaak lastig te volgen.

Na het grote succes van Pretty Little Liars hebben de makers al meerdere pogingen gedaan om een goede spin-off van de grond te krijgen. Ravenswood en The Perfectionists wisten echter niet te tippen aan Pretty Little Liars en zijn beiden na een seizoen gecanceld. Met deze derde spin-off proberen de bedenkers toch hun geluk opnieuw met het welbekende verhaal. Original Sin is de nieuwe reboot van HBO-Max en heeft hopelijk meer succes bij de kijkers. Vijf tienermeisjes worden opnieuw geconfronteerd met de anonieme ‘A’. Moeten ze boeten voor hun eigen zonden of de zonden van hun ouders?

Pretty Little Liars: Original Sin
© HBO Max

Waar Pretty Little Liars vol zat van spanning vanwege de grotere hoeveelheid berichten van ‘A’ en de zoektocht naar deze onbekende, heeft Original Sin het volume wat lager gezet. ‘A’ wordt nu meer als stalker verkocht dan als afperser en de hoeveelheid berichten is drastisch omlaag gehaald. Dit haalt een groot deel van de spanning weg, vooral ook omdat ‘A’ veel fysieker aanwezig is. Hoewel nog steeds gemaskerd is ‘A’ in deze serie veel tastbaarder en dit maakt dat de serie veel minder spannend is.

Het mooie aan spanning is dat het goed kan worden opgebouwd in een serie. De makers hebben genoeg tijd om een spoor van clues achter te laten waardoor de kijker mee kan puzzelen en voor de ontknoping al een idee heeft wie die mysterieuze ‘A’ is. Bij Original Sin hebben ze helaas de misser gemaakt om de broodkruimeltjes te vergeten en pas bij de laatste aflevering geven de makers hints.

Pretty Little Liars: Original Sin
© HBO Max

Original Sin is meer gericht op het horror-genre. De duistere settings en klassieke verwijzingen combineren dat met de elementen van een typische high school dramaserie. Helaas is ook deze spin-off weer een tegenvaller en wordt het tijd voor een nieuw concept. De special features op de DVD zijn wel vermakelijk maar voegen niet veel toe. De enige interessante toevoeging aan het verhaal waren de character pieces. Ze geven je meer inzicht in de personages en wie erachter zit. Original Sin is door HBO vernieuwd voor een tweede seizoen. We zullen zien of dat wat sterker uit de verf kan komen dan deze eerste reeks.
Volg Pretty Little Liars: Original Sin
Chapter Eighteen: Final Exam
Chapter Eighteen: Final Exam