8
anonymous geeft "Rejseholdet - Seizoen 2" een 8.
Geschreven door anonymous op 19 juni 2013.
0
0

Rejseholdet - Seizoen 2

Rejseholdet (internationaal: Unit One) is een Deens politieteam dat bestaat uit de beste rechercheurs van het land. Ze zijn gevestigd in de hoofdstad Kopenhagen, maar reizen het hele land door om collega’s te helpen bij het oplossen van ingewikkelde zaken. De serie telt in totaal vier seizoenen. Het tweede seizoen telt zeven afleveringen die ieder een uur duren. In Denemarken is dit seizoen in 2001 op televisie uitgezonden, in Nederland is niet één aflevering op tv geweest.

De serie is dus al ruim tien jaar oud, maar zo voelt het niet terwijl je kijkt. Team Unit One reist door heel Denemarken met de mobiele bunker, een rijdend kantoor, dat door oud-profvoetballer Johnny Olsen wordt gereden en geïnstalleerd. De mobiele bunker geeft de serie een leuk extraatje mee, het is een origineel idee en daardoor heeft Johnny Olsen een rol in de serie, wat best een belangrijke is.

Het team van Unit One bestaat uit Ingrid Dahl, de leidster, I.P., Fisscher, La Cour en Gaby. Allen hebben een vaste taak die bij elke zaak wordt uitgevoerd, waardoor de samenwerking tussen hen en het korps dat zij komen helpen optimaal is. Na een leuk eerste seizoen dat niet heel spannend, maar wel erg vermakelijk was met leuke, afwisselende zaken, begon ik met een goed gevoel aan het tweede seizoen. Het sloot direct aan op het eerdere seizoen, de privézaken die toen speelden gingen meteen door.

Ook dit seizoen heeft veel afwisselende zaken. Zo zijn er ontvoeringen, branden, moorden en zijn de motieven altijd verschillend. Doordat per aflevering eigenlijk altijd maar één zaak wordt opgelost (heel soms worden er aan een zaak twee afleveringen gewijd), is het af en toe wel voorspelbaar wat er gaat komen en vooral wie de dader is.

Met vlagen is het spannend om Unit One te zien, maar over het algemeen verloopt alles vrij vlot en is door de samenwerking een zaak snel opgelost. De laatste afleveringen van het seizoen zijn wel spannend en maken het voor de kijker lastiger om in te vullen wat er gaat komen. Dit komt doordat de rechercheurs zelf in de zaak die op dat moment speelt gemengd raken.

Dit seizoen is net als het eerste seizoen. Heerlijk om op de bank te ploffen en één of twee afleveringen te kijken zonder heel erg mee te hoeven denken met de rechercheurs. Het is een vermakelijk seizoen. Voor de spanning en het hersens kraken om een zaak op te lossen hoef je dit niet te kijken, maar als je houdt van een leuke moordserie die wel degelijk maatschappelijk problemen aan de kaak stelt en tegelijk luchtig en niet te spannend is, is dit zeker een aanrader.
Volg Rejseholdet
Assistancemelding A-05/03 (2)
Assistancemelding A-05/03 (2)