Hugo B geeft "Sex/Life (2021) - Seizoen 2" een 4.
Geschreven door Hugo B op 6 juli 2023.
5
1

Sex/Life (2021) - Seizoen 2

Veel seks, maar weinig tot geen inhoud in het tweede seizoen van Sex/Life (2021).

Mijn verwachtingen voor het tweede seizoen van Sex/Life (2021) waren niet al te hoog gespannen. Helaas is dat ook de waarheid geworden. Het succes van het eerste seizoen had veel te maken met het hoge guilty pleasure gehalte en één scène die een storm veroorzaakte op de discussiefora van het internet: was hij nu echt of vals? Doorpakkend op dit succes, besloot Netflix een tweede seizoen te bestellen. De scenaristen waren echter niet op de afspraak. Ze vonden het blijkbaar een goed idee om de karakters van de personages door elkaar te gooien.

Bad Boy Brad gedraagt zich in dit seizoen als de verantwoordelijke en bezorgde echtgenoot van de toekomstige moeder van zijn kinderen, terwijl hij fantaseert over zijn erotische uitspattingen met Billie. De voorheen perfecte echtgenoot Cooper is thans een op hol geslagen seks-machine, die er niet om maalt dat hij de levens van zijn veroveringen verwoest. Billie die, na een seizoen vol twijfels, zich eindelijk wilde overleveren aan Brad, wordt zonder pardon afgewezen en gaat na een paar celibataire weken op zoek naar een nieuwe liefde. Die blijkt, hoe kan het ook anders, een zakenrelatie van Brad te zijn. En dan is er nog Sasha die maar niet kan kiezen tussen haar carrière en haar jeugdliefde.

De serie is technisch prachtig gefilmd, de mannen zien er allemaal geweldig uit en zijn zeer succesvol. De dames hebben het figuur van een fotomodel en zijn bloedmooi. Om de zwakte van de verhaallijnen te doen vergeten, krijgen we om de haverklap de nodige seksscènes te zien, waardoor je al snel de fast forward knop indrukt, telkens wanneer er weer zo'n scène voorbij komt. Als kers op de taart komt er weer een reusachtige penis in beeld. Maar dat die deze keer vals is, is in dit geval overduidelijk. Omdat een derde seizoen er niet in zat, werd in de laatste aflevering via een aantal kunstgrepen een happy end uitgevonden voor iedereen.

Hou je van een kwaliteitsvolle serie, dan kan je dit beter overslaan en hou je van een goede seksfilm, dan zijn andere kanalen beter geschikt.
Volg Sex/Life (2021)
Heavenly Day