7.5
Lindsay geeft "Soof: Een Nieuw Begin - Eerste aflevering" een 7.5.
Geschreven door Lindsay op 25 december 2017.
1
0

Soof: Een Nieuw Begin - Eerste aflevering

Na twee succesvolle bioscoopfilms gaat het leven van Soof verder in de serie Soof: Een Nieuw Begin. Het leven van de onhandige moeder gaat niet altijd even soepel. Net als bij de films wordt de rol van Soof weer gespeeld door Lies Visschedijk (Gooische vrouwen), die naast de zorg van haar kinderen ook nog een eigen restaurant heeft. Zoals we ook in de films al zagen, ligt ze overhoop met haar ex-man Kasper (Fedja van Huêt, Nieuwe buren), die zijn leven ook weer heeft opgepakt. Als Kasper echter zijn nieuwe huis wordt uitgezet, besluit hij om bij Soof en de kinderen op zolder te gaan logeren. Dit vinden vooral de kinderen van Soof fijn, hun vader is weer in de buurt, en ook Soof ziet het nut er wel van in. Al snel leidt de komst van Kasper echter tot een hoop gedoe.
Soof: Een Nieuw Begin
© Videoland

In de eerste aflevering zien we hoe het nu met Soof gaat. Soof schiet al vrij snel in de stress, de opening van haar restaurant komt eraan en ze moet nog zo veel dingen regelen.... Ook de zorg van haar drie kinderen gaat niet altijd even gemakkelijk. Gelukkig is daar haar goede vriendin en keukenhulp Joy (Barbara Sloesen, GTST), die haar uit de brand helpt. Helaas voor Soof gaat het dus niet altijd even soepel als alleenstaande moeder. Toch lukt het onze Soof om haar restaurant met succes te openen en vooral Hansje, de moeder van Soof (Anneke Blok, Nieuwe buren), is ontzettend trots op haar dochter. En even lijkt de aflevering goed te eindigen...

Het is genieten hoe de acteurs hun werk neerzetten en hoe Soof tot leven werd gebracht.

Hoe leuk waren de films van Soof? Het is genieten hoe de acteurs hun werk neerzetten en hoe Soof tot leven werd gebracht. Maar mijn mening was op voorhand van de serie wel; waarom zou je van een film nog een serie moeten maken? Je hebt al twee films die een groot succes zijn, is een serie dan echt nodig? Het verhaal is al verteld en er hoeft geen vervolg te komen.... Ik had dan ook niet verwacht dat de serie van Soof een succes zou zijn. Toen Videoland het nieuws openbaar maakten dat deze serie er kwam, stroomden echter al gelijk positieve reacties binnen. En terecht! Deze serie kun je in één stuk door kijken zonder dat je je verveelt. De afleveringen zijn niet lang en er zit een leuk verhaal in. Soms lijkt het alsof je opnieuw de film kijkt, maar dan met een ander verhaal en andere verhaallijnen erin. Kortom, Soof is de moeite waard. Het is niet de allerbeste Nederlandse serie maar het is lekker weg te kijken. En goed nieuws; het is al bekend dat er een tweede seizoen komt!
Volg Soof: Een Nieuw Begin
Lang en Gelukkig
Lang en Gelukkig