Mijn
Serie
Inloggen

Inloggen

E-mailadres / gebruikersnaam en / of wachtwoord zijn niet correct.
Het Squid Game - universum is net begonnen

Het Squid Game - universum is net begonnen

Dat zijn de woorden van Netflix co-CEO Ted Sarandos, die donderdag tijdens de cijferbespreking voor het vierde kwartaal van Netflix bevestigde dat er absoluut een tweede seizoen komt van de verrassende Koreaanse serie Squid Game.
Maker Hwang Dong-hyuk had al gesproken over het maken van een tweede seizoen van de dystopische dramaserie sinds het de meest bekeken serie van Netflix ooit werd en hij heeft het zelfs gehad over een een derde seizoen. De opmerkingen van Sarandos zijn echter de eerste keer dat een van de senior executives van de streamer de vernieuwing heeft bevestigd.

Hwang creëerde, schreef, regisseerde en produceerde de negendelige serie, die meer dan 142 miljoen Netflix-huishoudens heeft bereikt en meer dan 1,6 miljard uur wordt gestreamd.

De serie vertelt het verhaal van een mysterieuze uitnodiging waarbij 456 deelnemers, die allemaal in moeilijke financiële situaties verkeren, worden opgesloten op een geheime locatie en gedwongen worden een reeks traditionele Koreaanse kinderspellen te spelen, zoals Red Light, Green Light en touwtje trekken - om 45,6 miljard Won (€ 33.5 miljoen) te winnen. Wie verliest gaat onherroepelijk dood.

De vernieuwing komt in dezelfde week dat Netflix onthulde dat het dit jaar 25 series uit Zuid-Korea te gaan lanceren. Sarandos gaf toe dat het Oscar-succes van Parasite een 'keerpunt' was voor het Koreaanse drama.

Hij prees het lokale team van de streamer voor het succes van Squid Game.

"Ze probeerden de serie niet anders te maken zodat het de grens over kon, maar probeerden alle dingen in de Koreaanse cinema en Koreaans drama te vinden en ze op een manier op te bouwen en nieuwe niveaus van productiewaarden te creëren," zei hij. “Het is niet zo dat wij ernaar toe moesten en iemand uit Korea moest leren hoe ze geweldige content kon maken. Er is daar een ongelooflijke markt voor. Er is altijd nieuwsgierigheid geweest over de hele wereld, K-drama markt heeft altijd overal succes gehad, maar het gemak van levering dat we hebben aangeboden heeft dat naar de mainstream geduwd."
Video on youtube
Leuk?
Bekijk stemmen

Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties geplaatst.
Log in om een reactie achter te laten