Helgoned geeft "Succession - Seizoen 3 (DVD)" een 8.
Geschreven door Helgoned op 12 Oktober 2023.
3
0

Succession - Seizoen 3 (DVD)

Een prima derde seizoen van de bekroonde successerie Succession van HBO Max krijgt helaas geen DVD uitgave die daarbij past.

Het derde seizoen van Succession biedt weer fraai vuurwerk. De serie gaat over de Roy-familie die het grote media- en entertainmentbedrijf Waystar RoyCo bestieren. De serie is losjes gebaseerd op de Murdoch familie, waar de 92-jarige Rupert Murdoch recent aan heeft gegeven het rustiger aan te willen doen en een stapje terugzet bij zijn imperium waaronder Fox televisie, The Sun, The Wall Street Journal en The New York Post. In Succession is het Logan Roy (Brian Cox, Deadwood) die als vader van drie zoons (Kendall, Connor en Roman) en een dochter (Shiv), beseft dat hij zijn imperium uiteindelijk aan één van hen zal moeten overdragen.

Succession
© HBO

In het tweede seizoen zagen we dat Kendall Roy (Jeremy Strong, Masters of Sex) zijn vader op een live persconferentie figuurlijk voor de bus gooide. Dit derde seizoen start met het oprapen van de scherven en het zo snel mogelijk bepalen van de strategie. Daarbij is het de vraag welke kant de andere kinderen van Logan Roy zullen kiezen in deze bijna hopeloze situatie. Oudste zoon Connor Roy (Alan Ruck, Spin City) en jongste zoon Roman Roy (Kieran Culkin, Solar Opposites) en dochter Shiv Roy (Sarah Snook, Spirited), zullen zoals gebruikelijk op basis van hun gevoel voor eindeloze macht, met behulp van de nodige smerige strategieën die keuze maken die hen het meeste gaat opleveren.

Er zijn weer de nodige plotwendingen, heerlijk scherpe cynische dialogen en mooie gastrollen.

Er zijn weer de nodige plotwendingen, heerlijk scherpe, cynische dialogen en mooie gastrollen. Dit seizoen kent slechts negen afleveringen, maar dat zijn stuk voor stuk sterke episodes. Na twee seizoenen is er nog genoeg voer voor list, bedrog, machtsmisbruik en schaamteloze rijkdom. Er zijn ook weer mooie gastrollen. Uiteraard is daar de omhoog gevallen echtgenoot van Shiv, Bob Wambsgans (Matthew Macfayden, Ripper Street) maar ook Alexander Skarsgård (True Blood) als Lukas Matsson, baas van het streamingplatform GoJo dat op Waystar RoyCo aast, en David Rasche (Sledge Hammer!) als jurist Karl Muller. Uiteraard is er een passend spannend einde dat gaat leiden tot het vierde (en laatste) seizoen van deze sterke serie.

Succession
© HBO

De Nederlandse DVD kent een Engels en een Frans geluidsspoor en ondertiteling in het Nederlands, Frans en het Engels voor slechthorenden. De extra’s zijn redelijk beperkt. Op zich zijn deze ook niet onaardig, maar ze zijn ook gewoon op HBO Max te vinden. Ten eerste is er een twee minuten durende bespreking door de acteurs en schrijvers bij beelden van de tweede en de vierde aflevering van dit seizoen getiteld “Succession: Controlling the Narrative”. Verder is er een korte “Who said it?” waarin Sarah Snook, Alan Ruck, Nicholas Braun en Matthew Macfayden raden bij wie welke quotes horen. Tot slot is er het korte filmpje “Roy Family Food Chain”, met acteurs die grappen maken over hun personage. De afleveringen kennen stuk voor stuk een goede beeldkwaliteit, ook omdat elk schijfje drie afleveringen bevat. Een prima seizoen, maar helaas op deze uitgave geen extra’s die daarbij passen.
Volg Succession
With Open Eyes
With Open Eyes