9
Jessica Dillema geeft "Supernatural - Seizoen 3" een 9.
Geschreven door Jessica Dillema op 17 december 2012.
1
0

Supernatural - Seizoen 3

Seizoen 1 ging nog over de Winchester jongens die op zoek waren naar hun vermiste vader en zowel dat seizoen als het tweede seizoen zaten ze achter de Yellow Eyed Demon aan. Dit hoofdstuk is officieel tot een einde gekomen met de finale van seizoen twee waar het eindelijk is gelukt om de Yellow Eyed Demon te verslaan. Maar dit kwam met een prijs. Dean heeft een deal gemaakt met een crossroads demon om Sam weer tot leven te wekken en heeft hierdoor nog maar een jaar te leven en vele demons zijn ontsnapt uit de hel.

Dit seizoen bestaat dus uit het opsporen van deze demons en het zoeken naar een uitweg zodat Dean niet Hell Hounds voer wordt. Bobby Singer komt dit seizoen steeds vaker terug in de afleveringen en dit is een erg leuke toevoeging aan de serie. Bobby valt goed in de smaak met zijn nuchtere en sarcastische opmerkingen welke erg grappig zijn. Ook de amateur spokenjagers welke al in een eerder seizoen te zien waren zijn weer terug. Ditmaal heten ze Ghostfacers en ze krijgen zelfs een complete aflevering. Ik persoonlijk vond deze aflevering erg storend en niet nodig. De aflevering was namelijk niet gefilmd zoals gewone afleveringen, maar compleet in de stijl van Ghostfacers belevenissen inclusief schuddende camera. Hoewel deze aflevering storend was doet het verder gelukkig niet af aan de rest van het seizoen.

Ook worden er nieuwe personages geïntroduceerd, waaronder de vliegensvlugge, Engelse Bella Talbot. Zij is geen jager zoals Sam en Dean, zij is namelijk een handelaar. Bella zorgt dat zij speciale objecten verkrijgt, door middel van stelen of compromissen, en verkoopt deze aan de hoogste bieder en houdt hier een mooi zakcentje aan over. Maar Bella is niet het enige nieuwe personage. Ook Ruby is nieuw. Zij red Sam in de eerste aflevering van seizoen 3 van de zeven dodelijke zonden en zegt te weten hoe Dean gered kan worden van de deal met de Crossroads demon. Echter Ruby is niet zomaar een vrouw en zal door het hele seizoen een belangrijke rol gaan spelen in Sam’s leven en vooral in Sam’s nieuw ontdekte krachten. Ook komt in plaats van de Yellow Eyed Demon een nieuwe leider welke veel gevaarlijker is en ook degene is die Dean’s contract met de Crossroads demon bezit. Hierover wil ik nog niet teveel vertellen, dit is een interessante verhaallijn om zelf te ontdekken en zal een enorm grote rol spelen in dit seizoen.

Wat betreft onderwerpen voor de verschillende afleveringen hebben de makers verder in de doos gekeken. De gewone mythen zijn al bijna opgebruikt en dus moeten ze verder graven naar iets nieuws. Zo gaan ze een aflevering in op de gelukbrengende hazenpoot en in een andere gaan ze in op een offer aan de heidense god in een kerstaflevering. Ook een aparte aflevering is de aflevering waarin Sam een bepaalde dag steeds opnieuw beleeft, maanden lang en elke dag gaat Dean dood. Hoe langer de aflevering doorgaat, hoe grappiger het wordt.

Ook wordt er dieper gekeken naar demons. Zij zijn namelijk niet geboren als demon, maar als mens. Dit geeft een goed inzicht in wat zou gebeuren met Dean zodra hij naar de hel gaat. Het seizoen geeft hier nog een interessante en onverwachte twist aan in de finale welke ervoor zorgt dat je de eerste aflevering van seizoen vier direct wilt zien.

Mocht je de eerste twee seizoenen nog niet hebben gezien, dan zou ik nog niet met het derde seizoen beginnen van Supernatural. Hoewel in het eerste seizoen de afleveringen nog makkelijk los van elkaar gezien konden worden, kan dit naarmate de seizoenen vorderen steeds minder.
Volg Supernatural
Carry On
Carry On