anonymous geeft "Taken (2017) - Seizoen 1 (DVD)" een 8.
Geschreven door anonymous op 11 februari 2018.
1
1

Taken (2017) - Seizoen 1 (DVD)

"I see a man who is programmed to help other people." - Christina Hart

Je hebt ze vast wel gezien, die serie films met Liam Neeson in de hoofdrol: Taken. Nu is er een serie van met dezelfde titel en dezelfde persoon: Bryan Mills. In Taken (de serie) maak je kennis met Bryan Mills, de jonge versie. De serie vertelt hoe het verhaal begon, waarop later de films gebaseerd werden.

Bryan Mills (Clive Standen, Vikings) is een voormalig CIA-agent. Hij reist samen met zijn zusje naar hun ouders. Tijdens de treinreis krijgt Bryan met een drama te maken, een gebeurtenis die hij moet verwerken. Hij kent maar een manier om dat te doen: wraak. Diegene die verantwoordelijk is voor het enorme verdriet zit inmiddels vast. Bryan wil hoe dan ook wraak nemen. Maar dan krijgt hij te maken met Christina Hart (Jennifer Beals, Flashdance, The L-word).

Ze wint zonder veel moeite het gebroken hart van Mills

Christina geeft leiding aan een speciale elite eenheid, die ingezet wordt bij ontvoeringen. Christina neemt Bryan onder haar hoede en zorgt ervoor dat hij op het rechte pad komt. Ze ziet dat de wraak, waar Bryan zo naar hunkert, van pas kan komen in haar team. Bryan krijgt al snel een prominente rol in het team en hij wordt opgeleid tot een special agent. Terwijl hij probeert de rust te bewaren in het land en zorgt dat iedereen veilig is, komt ook de liefde nog om de hoek kijken. Asha Flynn (Brooklyn Sudano, Ballers) is een vriendin van de familie en zij wint zonder veel moeite het gebroken hart van Mills. Bryan betrekt Asha bij zijn plannen om wraak te nemen, waardoor ze al snel het doelwit wordt van criminelen.

Taken (2017)
© NBC

Taken is een serie die lekker wegkijkt

Taken is een serie die het leven van Bryan Mills laat zien van voor de films. Clive Standen is in dit verhaal de jongere versie van Liam Neeson. Het is alleen niet te vergelijken met de films. Ik had er geen moeite mee om de films en de serie los te zien van elkaar. Taken is een serie die lekker wegkijkt. Er zit aardig wat actie in, en het verhaal blijft tien afleveringen lang boeiend. Elke aflevering heeft een eigen verhaal, een eigen ontvoering. Maar de wraak van Bryan op Carlos Mejia (Romano Orzari, The Art of More) blijft als een rode draad door de afleveringen lopen.

Taken heeft een tweede seizoen gekregen en gezien de enorme cliffhanger waarmee seizoen een stopt, is een tweede seizoen meer dan welkom. Ik mocht voor MijnSerie de DVD bekijken. Deze bevat niets meer dan de tien afleveringen van de serie. Er is geen bonusdvd, geen uitleg over de serie, geen 'behind the scenes', geen bloopers. Mocht je Taken op televisie willen volgen, dat kan. Vanaf 7 februari 2018 is Taken vanaf 22:00 uur te zien op Spike. Ik wacht ondertussen op de belevenissen van Hart en Mills in seizoen twee .
Volg Taken (2017)
Viceroy
Viceroy