The Dragon Prince - Seizoen 2
7.5
Lucas Verbunt geeft The Dragon Prince - Seizoen 2 een 7.5.

The Dragon Prince - Seizoen 2

Vorig jaar werd The Dragon Prince aangekondigd, een nieuwe fantasy-animatie serie van de makers van Avatar: The Last Airbender. Dat laatste maakte mij natuurlijk enorm enthousiast en ik kon niet wachten tot het seizoen beschikbaar zou zijn op Netflix. Ik werd niet teleurgesteld. Het eerste seizoen introduceerde een intrigerend koninkrijk waar de mensen en elven in conflict leven. De wereld zit vol magie, beide zwart en elementair, en magische wezens. Het eerste seizoen volgt twee prinsen die bevriend raken met een elf en samen op een queeste gaan om het ei van de drakenprins terug te brengen naar z'n moeder.

The Dragon Prince

In het twee seizoen vervolgen de prinsen, Callum en Ezran, samen met Rayla, de elf, hun gezamenlijke queeste naar Xadia, het land van de elven. Dit seizoen is iets minder gefocust op de tocht en meer op de karakters. Er worden een aantal achtergrondverhalen verder uitgediept en dit geeft een breder beeld van de karakters. In het eerste seizoen worden we al geïntroduceerd aan de 'slechteriken' van de serie: Viren en zijn kinderen Claudia en Soren. Alhoewel Viren echt de vijand is, bevinden zijn kinderen zich nog in een grijs gebied. Het tweede seizoen geeft ook meer inzicht in de gedichtenstroom van deze karakters.

Het is een goede serie en een goed seizoen. Laat ik dat maar vast uitspreken. Is het net zo goed als het eerste seizoen? Nee, dat niet. Het is een belangrijk hoofdstuk in het verhaal en er wordt een goed beeld van de karakters weergeven, maar deel twee mist wat van de actie van het eerste deel en de spanning van de alomvattende queeste. Ik hoop dan ook dat het derde seizoen de balans tussen die spanning en die verdieping iets beter weet te vinden. Het derde seizoen is nog niet aangekondigd, maar aan de positieve reacties af te lezen, verwacht en hoop ik op een derde seizoen.

Het grootste kritiekpunt van de kijkers was de animatie. Deze is zeker vrij uniek en kan afstotend werken. De makers hebben echter geluisterd naar de fans en de techniek ietwat aangepast, zonder af te doen van de essentie. Net als met de grote succesfilm van het afgelopen jaar, Spiderman: Into the Spiderverse, moet je op het begin even wennen aan de animatie. Maar als je eenmaal gewend bent, is het heel erg cool om eens iets anders te zien. Althans, dat is mijn ervaring.

The Dragon Prince

De makers hebben aangegeven het verhaal al ver te hebben uitgestippeld. Als Netflix groen licht geeft zullen we dan ook niet bijzonder lang hoeven te wachten op een volgende boek. Althans, dat hoop ik. We zullen het zien.

Al om al, het was een goed seizoen vol informatie over de karakters en de wereld. Het mistte wat van de actie van het eerste seizoen waardoor het soms wat trager was. Een balans tussen de twee uitersten zou de perfecte combinatie zijn. Ik ben benieuwd naar de verdere progressie van het verhaal en hoop dan ook zeer op een spoedig vervolg.

Het tweede seizoen van The Dragon Prince krijgt van mij een 7,5! We moeten immers wel een beetje kritisch blijven.

Over de auter, Lucas Verbunt

Lucas Verbunt
Lucas (1998) is een enthousiaste seriefanaat en afstuderend communicatie student. Hij beleeft veel plezier aan het kijken van, en schrijven over, series. Daarnaast leest hij ook graag een goed boek. Favorieten van Lucas zijn Orphan Black, Sense8, The Magicians, The Crown en Penny Dreadful.
Bekijk profiel van Lucas Verbunt