8.5
Frederika Reihs geeft "The Magicians - Seizoen 3 (DVD)" een 8.5.
Geschreven door Frederika Reihs op 22 februari 2020.
1
0

The Magicians - Seizoen 3 (DVD)

The Magicians is een serie die me elk seizoen weer blijft verbazen. Elk seizoen vol met spanning, die eindigt in een cliffhanger waardoor ik ook weer heel nieuwsgierig was naar seizoen drie. Zoveel problemen zijn al opgelost dat je je afvraagt hoe ze je weer opnieuw kunnen verbazen, en het verlies van magie aan het einde van het tweede seizoen was voor mij zeker de grootste verrassing. Het derde seizoen is al enige tijd op dvd en Blu-ray uitgekomen en is volgens mij zeker een fantastische aanvulling op de serie.

The Magicians
© Syfy

Het derde seizoen begint heel sterk met een wereld zonder magie, waarin je Brakebills op een nieuwe manier leert kennen en alles zoveel donkerder lijkt dan voorheen, de humor, de setting, de personages. Maar wanneer je er direct achter komt dat één iemand nog magie heeft, heb je toch hoop. De serie bevat zoveel verschillende aspecten, verschillende werelden, mensen die je op een andere manier leert kennen door het verlies van magie, een hele nieuwe manier van leven voor de hoofdpersonen.

Vanaf het eerste seizoen kenmerkt de serie The Magicians zich door de fantastische special effects, de prachtige werelden en de hilarische verhaallijnen die soms te overdreven lijken maar hierdoor juist slagen. Het nieuwe, nog donkerdere, karakter van Alice Quinn, gespeeld door Olivia Taylor Dudley, is voor mij toch de kroon op dit seizoen. Het personage dat het meest heeft meegemaakt maar vooral ook het meest is veranderd. Zeker ook iemand die uitblinkt in zijn rol is Hale Appleman als Eliot. Iemand die door elk seizoen heen weer heel sterk in zijn rol staat en een meesterwerk neerzet.

The Magicians
© Syfy

Dit seizoen staat in het teken van het verliezen van de magie op zowel de aarde als in Fillory. Nadat ze een God hebben vermoord wordt de magie-kraan afgesloten en beginnen ze aan een queeste om zeven sleutels te vinden en de magie te herstellen met behulp van het beetje magie dat ze nog hebben en de trucs die ze over de tijd heen hebben geleerd. Echter wordt het ze niet makkelijk gemaakt aangezien de sleutels zich in meerdere dimensies begeven en ieder vast zit in zijn eigen dimensie. Een geweldige serie die je ook dit seizoen weer doet verbazen.
Volg The Magicians
Fillory and Further
Fillory and Further