6
Emile Goessens geeft "The Order - Seizoen 1" een 6.
Geschreven door Emile Goessens op 16 april 2019.
2
2

The Order - Seizoen 1

Sinds 7 maart kunnen de liefhebbers van horrorseries hun hart weer ophalen. Een nieuwe serie genaamd The Order verscheen destijds online. Niet een aflevering per week (zoals bij veel series nog wel het geval is), maar meteen het hele seizoen welke uit tien afleveringen bestaat.

In The Order volgen we het verhaal van Jack Morton (Jake Manley, Heroes Reborn). Zijn moeder heeft zelfmoord gepleegd toen hij nog jong was, maar het zou de schuld van zijn vader zijn. Samen met zijn opa (die nogal obsessief is) heeft hij informatie verzameld over een geheime organisatie die ook wel de orde of hermetische orde van de blauwe roos wordt genoemd. Deze organisatie zou zich -volgens de ingewonnen informatie- schuilhouden bij Belgrave University. Niet geheel toevallig gaat Jack daar binnenkort naar school.

Naast naar school gaan zal hij ook proberen om lid te worden van de orde. Hij denkt namelijk dat de orde (bestaande uit magiërs) meer informatie heeft die tot zijn vader kan leiden en hij zijn missie kan voltooien: wraak nemen. Via een omweg weet Jack toch een eigen plek te bemachtigen binnen de orde. Ondertussen leerde Jack ook nog Alyssa Drake (Sarah Grey, Legends of Tomorrow) kennen op wie hij verliefd wordt, hoewel dit niet de bedoeling was. Alyssa wordt zijn mentor om Jack (als nieuw lid zijnde) wegwijs te maken binnen de orde. En (heel voorspelbaar) wordt zij ook verliefd op hem.

Toch bevindt Jack zich al snel in tweestrijd. Hij komt er namelijk achter dat hij een weerwolf is. Helaas voor hem zijn ze bij de order geen fans van weerwolven. Toch heeft hij ‘geluk’ en kan hij zich (door zichzelf eerst te bewijzen) aansluiten bij de zogenaamde Ridders van Sint-Christoffel die bestaan uit weerwolven. En zoals je al kunt raden is de vijand van de groep huilende wolven de order. Voor wie moet hij kiezen? Alyssa en de order of voor de ridders van Sint-Christoffel?

Ik moet eerlijk bekennen dat ik het niet voor elkaar heb gekregen om het hele seizoen af te kijken. Het verhaal leek me wel interessant toen ik het las en de trailer heb ik niet gezien. Helaas kwam ik van een koude kermis thuis. Naar mijn mening is dit meer een serie voor vrouwen en adolescenten. Ik ben dus geen van beide. Het verhaal wist me absoluut niet te boeien, de acteerprestaties waren zwaar onder de maat, het mooie mensen gehalte was ook erg hoog (iets wat je vaker terugziet bij series zoals ook bij bijvoorbeeld Quantico het geval is), het was behoorlijk voorspelbaar en ik vond dat grappen vaak op totaal verkeerde momenten werden gemaakt. Het eigenlijk enige positieve vond ik de tweestrijd waarin Jack verwikkeld raakte. Dat maakte het wel interessanter. Helaas niet interessant genoeg voor mij om te blijven kijken.

Goed nieuws voor de liefhebbers van The Order. Het tweede seizoen is bevestigd en komt ergens in 2020.
Volg The Order
New World Order (2)